تولید انبوه پژوه 207i از اسفند امسال

تولید انبوه پژوه 207i صندوقدار از اسفند امسال اغاز می شود.
تولید انبوه پژوه 207i صندوقدار از اسفند امسال اغاز می شود.

امروز از دو محصول تازه طراحی شده پژوه 207i صندوقدار و دنا پلاس در ایران خودرو رونمایی شد.
پژو 207i صندوقدار از شهریورماه سال اینده به بازار عرضه می شود.
تولید انبوه دناپلاس در ایران خودرو کامل شده است و عرضه ان به بازار از اواخر امسال آغاز می شود.دنا پلاس نخستین خودرو ایرانی است که 4 ایربگ دارد.

گروه صنعتی ایران خودرو مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی و براساس استراتژی صنعت خودرو ایران در پسابرجام، ارتقا و طراحی محصولات جدید را در دستور کار قرار داده و نخستین بار طراحی پژو207i صندوق دار در ایران را انجام داده که در در جهان منحصر بفرد است.

همچنین مدل جدیدی از خودروی دنا با عنوان دنا پلاس نیز طراحی شده است.   

کیوان وزیری قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو در نشست معرفی طراحی نخستین پژو 207i صندوق دار در ایران و دنا پلاس ، گفت : طراحی محصولات جدید از اهداف راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می آید و دو محصول جدید 207i صندوق دار و دنا پلاس برای عرضه به بازار مهیا می شوند.

وی تاکید کرد: طراحی پژو207i صندوق دار در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو 10ماه زمان و حدود500میلیارد ریال نیز هزینه داشته است و پیش بینی می شود در نیمه نخست سال96 تجاری سازی و به بازار عرضه شود.

وزیری ادامه داد:پژو207i براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوق دار و به عنوان یک خودروی خانواده طراحی شده است تا گامی جدید در جهت افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود.

قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو با اشاره به تغییرات این محصول گفت : تغییرات پژو 207i صندوق دار شامل سپرهای عقب جدید، اسپویلر، چراغ عقب جدید و دوربین دید عقب است. در این خودرو افزایش سطح استانداردهای ایمنی نیز مدنظر قرار گرفته است.

دناپلاس با چهار ایربگ و سان‌روف

وی در ادامه این نشست خبری گفت : همچنین متخصصان و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در مرکز طراحی و توسعه این خودروسازی، مدل جدیدی از محصول دنا را طراحی کرده اند.

وزیری با اشاره به اینکه طراحی خودروی دنا پلاس صرفا به همت کارشناسان ایران خودرو انجام شده است، تصریح کرد : در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید، همکاری هایی با شرکت های بین المللی صورت گرفته است.

وی همچنین به زمان و هزینه اجرای این پروژه هم اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه دنا پلاس 14ماه طول کشیده و ایران خودرو بیش از 500میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری کرده است.

دنا پلاس نخستین خودروی داخلی است که با چهار ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد.

وزیری با بیان اینکه دنا پلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین بار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد ، افزود : این محصول با طراحی و نصب کیسه های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می شود.

همچنین دناپلاس، نخستین محصول ملی است که با سان‌روف In-Built ،دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید با مالتی مدیای فعلی به بازار عرضه می شود.

وی به دیگر تغییرات این خودرو نیز اشاره کرد و گفت: تحول گرافیک داخلی چراغ ها، باعث جذابیت بیش‌تر خودرو شده البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقیمانده است.

وزیری ادامه داد: افزودن لامپ های ال ئی دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما (daytime running lights) و نیز چراغ‌های کوچک (position lights) از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و ... هم دیده می شود ، از جمله تغییرات در چراغ های این خودرو به شمار می رود.
در چراغ های عقب نیز تغییراتی، البته کم تر از جلو، اعمال شده و چراغ های کوچک نئونی در این قسمت نیز دیده می شود.

قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران دیگر مشخصات دنا پلاس را طراحی خطوط روی درهای جانبی دنا پلاس مانند خودورهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گل‌گیر عقب بیان کرد.

این بهبودها براساس نیازسنجی بازار و خواست مشتریان انجام شده و با عرضه آن نیاز این بخش از بازار و مشتریان پوشش داده خواهد شد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۷:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

  •  آخرین مطالب همین گروه