احتمال تعویق تحریم ایران توسط اروپا قیمت نفت را کاهش داد

احتمال تعویق تحریم ایران توسط اروپا قیمت نفت را کاهش داد
بلومبرگ اعلام کرد احتمال تعویق و تاخیر در اعمال تحریم نفتی علیه ایران توسط اروپا سبب شد قیمت جهانی نفت امروز با کاهش روبرو شود.
در حالی که سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند تحریم علیه ایران ممکن است با تاخیر روبرو شود و درحالی که بحران بدهی اروپا ممکن است تقاضا برای کالاهای اساسی را کاهش دهد، قیمت نفت برای چهارمین روز با کاهش روبرو شد.
به گزارش بلومبرگ، فروش ماه مارس نفت پس از کاهش 2.2 درصدی ماه ژانویه، یک درصد کاهش یافت. وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز در بروکسل گردهم جمع می‌شوند تا در مورد تحریم نفتی ایران بحث کنند. همچنین رهبران مالی اتحادیه اروپا در مورد برنامه بلند مدت برای کنترل بحران بدهی به بحث خواهند نشست.
قیمت نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک، با کاهش 61 سنتی بشکه‌ای 97.72 دلار معامله شد. قیمت این نوع نفت نسبت به 20 ژانویه 2.21 دلار کاهش داشته است.
نفت برنت دریای شما در بازار لندن نیز با 11 سنت کاهش 109.97 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد.
بر اساس آمار سازمان انرژی آمریکا، اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال 2011، روزانه 450 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است. کشورهای حوزه مدیترانه مانند یونان، اسپانیا، ایتالیا بخش زیادی از واردات نفت خود را از نفت خام ایران تامین می‌کنند و خواهان مهلت یک ساله برای اعمال تحریم‌ها هستند. این 3 کشور 68 درصد نفت وارداتی اتحادیه اروپا از ایران در سال 2010 را به خود اختصاص داده‌اند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.                        
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد