معدن طلای Konongo

معدن طلای Konongo
معدن طلاي Konongo در قسمت جنوب شرقي شهر Kumasi و در محدوده پروژه Adumasa در کشور غنا واقع گرديده ...
- موقعيت
معدن طلاي Konongo در قسمت جنوب شرقي شهر Kumasi و در محدوده پروژه Adumasa در کشور غنا واقع گرديده است.
- زمين شناسي
کاني زايي محلي طلا در رسوبات Birimian در تماس با سنگ هاي آتشفشاني Birimian و يا رسوبات Tarkwaian در کمربند Ashanti به سمت شرق انجام شده است. توده ماده معدني داراي امتداد شمال شرق_ جنوب غرب، موازي با امتداد رسوبات ليتولوژيک است و گستردگي بايومدال طلا در رگه هاي کوارتزي و کانسنگ سولفيده (آرسنوپيريت و پيريت محدود) در اين منطقه ديده مي شود.
عيار بالا در سنگ هاي دگرگوني در Konongo موجود است. اين موضوع باعث افزايش اهميت پيريت آرسنيکي همراه طلا در معادن Bogosu و Prestea مي شود. گرچه در معادن Ashanti و Konongo آرسنوپيريت کاني اصلي همراه با طلا به شمار ميرود. 
- معدنکاري
حفاري در محدوده اين معدن درچندين بخش داراي نتايج اميدوار کننده بوده است. در حفاري کانسار Obenemase کاني زايي سولفيده به طول 2/1 کيلومتر و عمق 300 متر ثابت مي شود. کانسار در قسمت شمالي معدن نمايان شده است.
عيار قطعي درحدود 5 تا 6 گرم درتن است. حفاري چگالي بالا به مدل هندسي کانسار و محاسبه ميزان ذخاير مي پردازد.
برنامه هاي اکتشافي طلا در معدن Konongo در غنا به نتايج خوبي رسيد. 38 گمانه اکتشافي حفر گرديد، که از اين تعداد 21گمانه داراي عيار اقتصادي بودند.
برنامه هاي اکتشافي کنوني بر روي يکي از 9 کانسنگ معدني در Konongo انجام شد.  درنتيجه اين اکتشافات ميزان ذخاير قطعي و احتمالي بيش از 1 ميليون انس در طول سال 2005 تعيين گرديد. ميزان ذخيره واقعي اين معدن بين 75000 تا 100000 انس طلا در سال تعيين شده است
براي دستيابي به معدن، بلوک هاي کانسنگ با منشأ متفاوت نياز به روش هاي فرآوري متفاوت دارند، که براي هر کانسنگ روشي مورد تست و سپس استفاده قرار گرفته است. موقعيت زمين شناسي، نوع کانسار و کاني شناسي کانسنگ دلالت بر شرايط فيزيکوشيميايي مشابه با شرايط موجود در معدن Ashanti دارد.
منبع خبر: پایگاه ملی داده ها
  ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۶:۳۴:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد