نیمی از حجم معاملات فرابورس ایران در اختیار بازار سهام قرار گرفت

نیمی از حجم معاملات فرابورس ایران در اختیار بازار سهام قرار گرفت
بازارهای فرابورس ایران، امروز شاهد دادوستد افزون بر ۱۶۶ میلیون سهمی در بیشتر از ۱۷ هزار نوبت معاملاتی بود و ارزش کل معاملات، به یک هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال رسید.

به نقل ازفرابورس، شاخص کل فرابورس نیز ۵ واحد رشد را تجربه کرد و با سبزپوشی در ارتفاع ۸۳۲ واحدی ایستاد در حالی که نمادهای «زاگرس»، «شراز» و «هرمز» تا سقف ۱.۵ واحدی به رشد بیشتر آیفکس منجر شدند. در مقابل نماد «ارفع» کم‌تر از یک واحد اثر منفی بر آن برجای گذاشت.

بر این اساس امروز(دوشنبه) در مجموع بازارهای فرابورس ایران شاهد دادوستد افزون بر ۱۶۶ میلیون سهمی در بیشتر از ۱۷ هزار نوبت معاملاتی بود و ارزش کل معاملات امروز فرابورس نیز نزدیک به یک هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال بود.

در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نزدیک به ۹۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال معامله شد که این حجم از دادوستدها در ۱۳ هزار و ۵۵۳ دفعه معاملاتی صورت گرفت. در این میان نماد «ارفع» متعلق به شرکت آهن و فولاد ارفع با نقل‌وانتقال ۱۱ میلیون و ۶۶ هزار سهمی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام را به نام خود ثبت کرد.

نماد «شتوکا» همانند روز گذشته بیشترین افزیش قیمت را تا سقف ۵ درصد تجربه کرد و در ادامه نمادهای «حسیر» و «غدیس» با ۴.۹ واحد، رتبه‌های بعدی بیشترین افزایش قیمت را کسب کردند. در حالی که نمادهای «بساما»، «خفناور» و «ارفع» به ترتیب با ۴.۷در صد، ۴.۴ و ۴.۳ درصد در صدر جدول بیشترین کاهش قیمت ایستادند.

۷۷۵ هزار ریال بیشترین قیمت در میان تسه‌ها

در جریان دادوستدهای امروز شاهد معامله نزدیک به ۵۵ هزار ورقه به ارزش حدود ۴۲ میلیارد ریال بودیم که نماد تسه۹۵۰۹ در ادامه صدرنشینی چند روز اخیر خود، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را کسب کرد. همچنین در این میان، امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ۹۵با بیشترین قیمت معادل ۷۷۵ هزار ریال به فروش رسید و امتیاز تسهیلات مسکن دی ماه ۹۳ با ۷۲۰ هزار ریال کم‌ترین قیمت را تجربه کرد.

بازار اوراق با درآمد ثابت نیز میزبان نقل‌وانتقال نزدیک به ۹۴۶ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال بود و نماد اخزا۹ با دادوستد بیش از ۳۲۲ هزار ورقه به ارزش حدود ۲۷۹ میلیارد ریال رتبه نخست را در این بازار به لحاظ حجم و ارزش به دست آورد.

در جریان معاملات امروز ۲۷ دی‌ماه در تابلو ETFها بیش از یک میلیون ورقه به ارزش نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال دادوستد شد که بیشتر حجم و ارزش این معاملات به صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان با دادوستد حدود یک میلیون ورقه به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال تعلق گرفت.

بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس نیز که تاکنون معاملات دو شرکت در آن آغاز شده‌است، میزبان نقل و انتقال ۵۵ هزار ورقه به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال بود.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۷:۲۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد