افزايش دو برابری حجم معاملات طلا در بورس كالا

افزايش دو برابری حجم معاملات طلا در بورس كالا
در دي ماه حجم معامله در شركت بورس كالاي ايران بيش از دو برابر افزايش يافت.
در دي ماه حجم معامله در شركت بورس كالاي ايران بيش از دو برابر افزايش يافت. به گزارش ايسنا،‌ دي ماه دو روز طلا در رينگ فلزات بورس كالا معامله شد. در اين ماه50 كيلوگرم طلا عرضه شد در شرايطي كه براي75 كيلوگرم تقاضا وجود داشت. كارشناسان دليل تقاضاي مازاد بر عرضه را افزايش لحظه به لحظه قيمت طلا و ميل روز افزون مردم براي سرمايه گذاري در حوزه طلا مي دانند.
در نهايت پس از چانه زني در تالار فلزات بورس كالا 49 كيلوگرم از اين فلز گرانبها معامله شد كه در مقايسه با معامله 29 كيلويي طلا در آذر ماه رشدي دو برابري از نظر حجم ديده مي شود.
49 كيلوگرم طلاي معامله شده در دي ماه، ارزشي36 ميليارد و 274 ميليون و100 هزار ريالي داشت كه از اين نظر نيز در مقايسه با ارزش20 ميليارد و799 ميليون و700 هزار ريالي معامله طلا در آذر ماه 74.4 درصد رشد ارزشي ديده مي شود.
روند افزايش خريد طلا در رينگ فلزات بورس كالا در شرايطي پيش گرفته شده است كه در نيمه نخست امسال اين كالا در بورس و با توجه به افزايش ناگهاني قيمت جهاني طلا در اثر بحران‌هاي پيش آمده در اروپا و آمريكا خريداران را از ثبت تقاضا با آن قيمت باز مي داشت.
تحليلگران در گفت‌وگو با ايسنا، عكس العمل خريداران در شش ماهه اول سال را نتيجه باور مردم به موقتي بودن افزايش و اميد به كاهش قيمت طلا مي دانند؛ زيرا مردم مي انديشيدند كه با كاهش قيمت در آن دوره و بازگشت دوباره به نرخ پيش متضرر خواهند شد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          

منبع خبر: ایسنا
  ۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۶:۱۹:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد