نوسانات بازار آتی سكه؛ قراردادها باز هم با صف خرید رو به رو شد

نوسانات بازار آتی سكه؛ قراردادها باز هم با صف خرید رو به رو شد
دادوستد سکه در بورس کالا روز گذشته با سیر نزولی شروع شد، اما با روند صعودی به پایان رسید.
دادوستد سکه در بورس کالا روز گذشته با سیر نزولی شروع شد، اما با روند صعودی به پایان رسید.
سکه در شروع مبادلات دیروز با افت نسبتا بالایی مواجه شد، این در حالی بود که بعد از آن قیمت‌ها با نوسان روبه بالایی دنبال شد؛ صف‌های خرید اگر چه در بازار وجود داشت، اما این صف‌ها چندان طولانی و سنگین نبود.
پس از اینکه خبر رسید با توافق محمود بهمنی رییس بانک مرکزی، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی و حیدری رییس بانک ملی و رییس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، نرخ سود سپرده حداکثر به 20 درصد رسید، بازار با کاهش نرخ مواجه شد، این در حالی بود که به تاثیر از آمار نرخ بيكاري ایالات متحده که به 3/8 درصد رسید و از سویی نشانه‌هایی مبنی بر بهتر شدن اوضاع اقتصادی این کشور قیمت طلا به یک هزار و 725 دلار به ازای هر اونس رسید. البته برخی از اخبار نیز حکایت از آرام بودن بازار تا پایان بهمن دارد.
در هر حال با وجود اینکه بازار ابتدا کاهشی بود، اما به سرعت روند مبادلات عوض شد و معامله گران در صف خرید ایستادند تا با ایجاد صف خرید قیمت‌ها رشد كند. توقف پیش فروش سکه با سررسید 4 ماهه از سوی بانک ملی، انتشار سخنان حسینی وزیر اقتصاد و دارایی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با اینکه اگر «دلار آزاد 10 هزار تومان هم بشود تاثيري بر اقتصاد كشور ندارد» و از سویی برخی پارامترهای سیاسی در رابطه با آینده باعث شده معامله‌گران بیشتر به جای اینکه موقعيت‌هاي فروش بگيرند در صف خريد بايستند زیرا روند همچنان صعودی است.
براساس گفته معامله گران، موقعیت‌های خرید بازار قبل از افزایش وجه تضمین در صف‌های 4 هزار قرارداد انجام مي‌شد اما اکنون بازار با صف‌های خرید 400 تایی مواجه است؛ تحلیلگران معتقدند به دلیل کاهش نقدشوندگی در بازار، تعداد کل خریداران کاهش پیدا کرده است. به نظر می‌آید با باز شدن بازارهای امارات امروز روند قیمت‌ها در بازار ارز و سکه تغییر پیدا کند. در هر حال مبادلات دیروز سکه برای هر یک از قراردادها با روند صعودی دنبال شد.
سکه‌های اسفندماه در ابتدا با افت نزدیک یک و نیم درصدی 759 هزار تومان شد، اما در ادامه با جبران نوسان منفی و از سویی پُر کردن نوسان 5 درصدی مثبت به 815 هزار تومان رسید. سکه اردیبهشت‌ماه نیز با نوسان نزدیک 40 هزار تومانی همانند قرارداد اسفندماه در محدوده 800 تا 852 هزار تومان دادوستد شد. برای سکه تیرماه نیز مبادلات با همان رویه در محدوده 825 تا 875 هزار تومان انجام شد.
براساس گفته تحلیلگران دادوستدهای امروز نیز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی تحت تاثیر سیاست‌های ارزی دولت مبنی بر یکسان‌سازی نرخ ارز و از سویی برخی از فاکتورهای خارج از ذات بازار قرار می‌گیرد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۶:۳۱:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد