معدن طلای Mazowe

معدن طلای Mazowe
معدن طلاي Mazowe در 40 کيلومتري شمال شهر Harare، در عرض جغرافيايي 17 درجه و 28 دقيقه جنوبي و طول ...
معدن طلای Mazowe در 40 کیلومتری شمال شهر Harare، در عرض جغرافیایی 17 درجه و 28 دقیقه جنوبی و طول جغرافیایی 31 درجه و 2 دقیقه شرقیواقع شده است. مالک این معدن شرکت معدنی Independence Gold Zimbabwe Ltd بوده است. 
معدن Mazowe ترکیب شده از معادن مستقلگذشته بوده که معدن قدیمی Jumbo یکی از مهمترین تولیدکنندگان طلای قدیمی این معدن بوده است. میزان کل تولیدات از این معادن درحدود 31,761کیلوگرم طلا بین سال های 1890 تا 1984 بوده است. 
- زمین شناسی
سنگ میزبان این معدن استوک های گرانودیوریتیJumbo و کمی قدیمی تر، کوارتز _فلدسپات پورفیری که هر دو نوع سنگ ها به درون متاداسیت ها و متا رسوبی های Passaford و Mount Hampden نفوذ کرده اند. ماده معدنی در زون برشی مسطح و نیمه موازی با امتداد شرقی _ غربی و شیب 25 درجه شمالی یافت شده اند. این کانسار دارای سن نئوآرکئن می باشد. 
کانی های همراه طلا، پیریت وبه مقدار کمتر کوارتز می باشد. محل تماس رگه ها با گرانودیوریت یا سنگ های پورفیری میزبان بسیار واضح بوده و کمتر به صورت آلتراسیون هیدروترمال مشاهده می شود. 
- معدنکاری
مطالعات برای بررسی تولیدات اقتصادی در کمربند شیست سبز Harare-Bindura-Shamva انجام پذیرفت و با معدنکاری طلا و فعالیت های کشاورزی توسعه یافت. مطالعات محیطی گذشته در منطقه شامل تغییرات فصلی رودخانه های Yellow Jacket وMazowe بوده است و قسمت های اسیدی معدن به باطله ها راه می یابند. 
درون دو حوضچه تبخیری در قسمت شمال شرقی معدن جمع آوری آب های باطله اسیدی انجام پذیرفت. میزان PH این آب اسیدی در حوضچه تبخیری حدود 2 و حاوی عناصر آهن، نیکل، مس، کبالت، سرب،روی و سولفات بوده است. مقدار PH در قسمت شمال غربی معدن به صورت تدریجی اما در قسمت های غربی و جنوب غربی سریعاً افزایش یافته است. 
گرچه رودخانه در نزدیکی این معدن، زون گوسان را قطع کرده و از نزدیکی باطله های معدن عبور کرده است، زون فرو نشست از حوضچه تبخیری گذشته و باعث کاهش کیفیت آب معدن گردیده است. 

منبع خبر: پایگاه ملی داده ها
  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۵:۱۷:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد