معدن طلای Piper Moss

 معدن طلای Piper Moss
ماده معدنی Piper Moss در 3 کیلومتری شمال شهر Kwe Kwe در ناحیه Midlands زیمباوه واقع شده است.
ماده معدنی Piper Moss در 3 کیلومتری شمال شهر Kwe Kwe در ناحیه Midlands زیمباوه واقع شده است. این منطقه معدنی، ناحیه ای غنی از معادن قدیمی طلا با حدود 30 معدن تولیدکننده طلا، در شعاع 10 کیلومتری اطراف معدن می باشد. بزرگراه که متصل کنندهHarare به Bulawayo بوده در طول این ماده معدنی بهترین راه دسترسی به منطقه می باشد. راه آهنHarare-Bulawayo موازی با بزرگراه بوده و انرژی مورد نیاز معدن را فراهم می نماید. 
- زمین شناسی
ناحیه Kwe Kwe در کمربند گرینستونی Midlands، که یکی بزرگترین و پربارترین کمربندهای گرینستونی تولیدکننده طلا در زیمباوه می باشد، قرار گرفته است. درون این کمربند، گروه های Bulawayan وShamvian نشان دهنده دو واحداستراتژیک مهم میباشد. گروه Bulawayan قدیمی تربوده و گسترش جانبی کمربند را نشان می دهد. این واحد شامل سنگ های آتشفشانی مافیک تا فلسیک که بهتشکیلات مافیکزیرین،توالی میانی شامل آتشفشانی ها که به نام تشکیلات Maliyami شناخته می شوند و تشکیلات فلسیک بالایی تقسیم بندی می شوند. 
گروه Shamvian با دگرشیبی بررویسنگ های آتشفشانی Bulawayan واقع شده و شامل سری هایاولیه ولکانیک های نابالغ که معمولاً گری وکها، ماسه سنگ، فیلیت و کنگلومرا می باشد.
ساختارهای متکاملشده کمربند گرینستونی Midlands به صورتاولیه توسعه یافته است و سنگ های ولکانیکی گروه Bulawayan در این مجموعه جایگزین گردیده اند. در اواخر Sesombi، تونالیتهای Whitewaters و Biri به درون سنگ ها نفوذ کردند. 
این دگرشکلی هایتراکمی، باعث ایجاد کیلواژ ناحیه ای، چین خوردگی، برشی شدن و فلوتاسیون درمتامورفیسم عیار پایین ایجاد می شود. 
آثار رگه Moss بیش از 1200 متر طولو بیش از 2 متر پهنا دارد. چندین رگه معدنی شامل کانسارهای عیار بالا با عیاری درحدود 1 انس در تن(28/34 گرم درتن) تخمینزده شد. دیگر تولیدات این معدن از رگه های Sinola وSpur می باشند.چندین ساختار کانی زایی به صورت موازی با رگه vein و حاوی عیارهای با ارزش تخمین زده شد. New Reef دارای ضخامت بیش از 5/1 متر و شامل عیار بالای طلا (به طورمتوسط 9/19 گرم درتن) می باشد. پتانسیل موجود برای ذخایر طلا در سیستم رگه ای Moss به موازات و عمود بر دیگر رگه ها قرار گرفته است. 
- تولیدات
معدن طلای Piper Moss یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان طلا (ششمین تولیدکننده بزرگ طلا در Midlands ) در 3 کیلومتری شمال و قسمت شمالی معدن Globe & Phoenix که دومین تولیدکنندهبزرگ طلا در تاریخچه تولیدات طلا در زیمباوه می باشد ( با بیش از 3/2 میلیون انس طلا) قرار گرفته است. در گذشته معدن Piper Moss به 14 سطح بوسیله 2تونل قائم با ارتفاع بیش از 10,670 دسترسی داشته است. 
رگه Moss یکی از عمده ترینرگه های تولید کننده طلا با 163,200 انس ( معادل 520,000 تن در 8/10 گرم درتن طلا ) بوده است. چندین رگهمعدنی غنی از طلا درمنطقه با عیاری درحدود 1 انس در تن با عیار 28/34 گرم درتن در منطقه بدست آمده است. 
چندین ساختار کانیزایی موازی با رگه Moss و حاویعیارهای باارزش در منطقه تعیین گردیده است. 

منبع خبر: پایگاه ملی داده ها
  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۷:۹:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد