قیمت نفت در بازار نيويورک افزايش يافت

قیمت نفت در بازار نيويورک افزايش يافت
بهای نفت روز جمعه در بازار نیویورک تحت تاثیر اخبار و تحولات مربوط به بحران مالی یونان و آمار و ارقام مربوط به بازار کار آمریکا افزایش یافت.
بهای نفت روز جمعه در بازار نیویورک تحت تاثیر اخبار و تحولات مربوط به بحران مالی یونان و آمار و ارقام مربوط به بازار کار آمریکا افزایش یافت. در شرایطی که آمار و ارقام منتشر شده در آمریکا از کاهش نسبی نرخ بیکاری در این کشور حکایت دارد و فعالان بازار نفت نیز با توجه به اخبار منتشر شده امیدوار هستند که بحران مالی یونان به زودی حل و فصل شود، روز جمعه ساعت چهارده و بیست دقیقه به وقت گرینویچ بهای هر بشکه نفت خام شیرین سبک برای تحویل در ماه مارس با نود و چهار درصد افزایش نسبت به روز پنجشنبه به یکصد و سه دلار و بیست و پنج سنت رسید.
جان کیلداف، از کارشناسان موسسه اگین کپتال Again Capital در این باره می گوید روز جمعه تعیین بهای نفت بازار نیمکس نیویورک تحت تاثیر کاهش ارزش دلار در برابر یورو قرار گرفت این در حالی است که در پی تلاشهای بانک مرکزی اروپا، مسئولان اروپا می گویند به زودی توافق نامه ای در رابطه با مشکل بدهیهای دولتی یونان به دست خواهد آمد.
قرار است وزرای دارایی منطقه یورو روز دوشنبه برای تصمیم گیری درباره اجرای دومین طرح بزرگ کمک های مالی به یونان تشکیل جلسه دهند. مت اسمیت، از کارشناسان شرکت برق سامیت انرجی، معتقد است که فعالان و سرمایه گذاران بازار همچنان توجه خود را به روی بحران یونان معطوف کرده اند تا ببینند آیا این کشور در روزهای آینده دومین بسته کمکهای مالی خود را دریافت خواهد کرد و از خطر ورشکستگی نجات خواهد یافت یا خیر. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، کیلداف خاطر نشان کرد در نوسانات بهای نفت و افزایش نسبی آن در روز جمعه، آمار و ارقامی نیز که درباره نرخ بیکاری در آمریکا منتشر شد، تاثیر گذار بود.
این آمار نشان داد که نرخ بیکاری در آمریکا از مارس سال دو هزار و هشت تا کنون به پایین ترین سطح خود رسیده است.
در همین رابطه کارشناسان معتقدند که افزایش نرخ تورم در آمریکا در بالا رفتن بهای نفت در بازار نیویورک بی تاثیر نبوده است.
بهای محصولات مصرفی در آمریکا در ماه ژانویه به بالاترین سطح در چهار ماه اخیر رسیده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۷:۲۹:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد