معدن طلای Dinguiraye

 معدن طلای Dinguiraye
معدن طلاي Dinguiraye در 700 کيلومتري شمال شرق شهر Conakry گينه واقع شده است. عرض جغرافيايي ...
معدن طلای Dinguiraye در 700 کیلومتری شمال شرق شهر Conakry گینه واقع شده است.عرض جغرافیایی این معدن 11 درجه و 40 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی آن 10 درجه و 10 دقیقه غربیمی باشد. 
معدن طلای Dinguiraye در محدوده مناطق Siguiri و Dinguiraye واقع شده است. این معدن محدوده ایدرحدود 1500 کیلومتر مربع را در برگرفته است و Kenor معتقد است که محدوده استاندارد معدن بسیار بزرگتر میباشد. 
- زمین شناسی
محدوده Dinguiraye با سن پروترزوئیک درگرینستون های Birimian غرب آفریقا قرار گرفته و ازگینه تا بورکینافاسو، جنوب مالی، سنگال، سیرالئون، ساحل عاج و غنا گسترش یافته است. بزرگترین کانسارهای طلا مانند Sadiola، Yatela، Morila و Siguiri در این محدوده واقعشده است. 
کانسار Siguiri در 60 کیلومتریکانسارهای Lero و Morila و درحدود 400کیلومتری به سمت North West قرار گرفتهاست. 
با صرف نظر از ماسهسنگ ها و دلریت های جوان، کل محدوده معدنی 2200 کیلومتر مربع بوده و هیچ بیرون زدگی تازه ای از محدوده دیده نمی شود، لاتریتی شدندر منطقه توسعه یافته و هوازدگی تا عمق 100 متری گسترش یافته است. 
چهار نوع سنگ اصلی در منطقه تشخیص داده شده و از جدیدترین به قدیمی ترین شامل:
دایک ها و سیل هایدلریتی مزوزوئیک، ماسه سنگ ها و کنگلومراهای کامبرین، گرانیت های اواخر پروتروزوئیک (Birrimian) و تخریبی ها و رسوبات با منشأ آتشفشانی پروتروزوئیک (Birrimian) می باشند.
دو واحد در رسوبات Birimian برپایه اطلاعات سنجش از دور و پروفیل های لاتریتی از یکدیگر تفکیک شدند. تشکیلات بالایی دارای ترکیب رسی بوده و تشکیلات پایینی دارای ترکیب کمی درشت تر و آرکوزیک می باشند. در مقیاس ناحیه ای، فراوانی طلا در واحدهای آرکوزیکدانه درشت (تشکیلات Siguiri) بسیار بیشتراست. 
از لحاظ ساختاری تعدادی خطوط حلقه ای و منحنی که زه کش منطقه را بالا برده اند، در منطقه دیده شده است. این شکستگی ها بالاآمدگی توده های نفوذی زیرین را نشان میدهد. شکستگی های اصلی با توجه به منبع مغناطیسی تفسیر شده، با گسترش ناحیه ای NW و ENE ساختارهای عمده و اصلی و ساختارهای NS وWNW بوسیله ساختارهای خطی کوچکتر نشان داده می شوند. 
آنومالی های طلای شناخته شده همراه با آلتراسیون های ناحیه ای بوسیله ترکیبات متفاوت آلبیت دانه ریز، کلسیت و سیلیس تشخیص داده می شوند. استوک ورک ها ورگه های طلا دارای ترکیبی از آلبیت یا کوارتز تشکیل شده همراه با پیریت، آرسنوپیریت،کالکوپیریت به علاوه کلریت، هماتیت و طلا می باشند. 
هوازدگی گسترده، لاتریتیشدن کانی زایی ها و واحدهای لیتولوژیک احاطه کننده در نتیجه لاتریت اقتصادی توسعه یافته و کانسار طلای ساپرولیتی را ایجاد کرده است. کانسارهای طلای آبرفتی و رسوبی درنتیجه توالی فرسایشی و توزیع مجدد کانسار طلای لاتریتی تشکیل می شود. 
میزان ذخایر این محدوده معدنی درمارس 2005 میزان ذخایر قطعی و احتمالی را 5/40 میلیون تن با عیار 7/1 گرم درتن حاوی 3/2 میلیون انس طلا تعیینگردیده است. 
کانسارهای طلای مورد معدنکاری در محدوده Dinguiraye درطول LEFA (Lero-Fayalala) Corridor قرار گرفته اند، این منطقه دالانی شرقی- غربی با طول 12 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در شمال شرقی محدوده معدنیواقع شده است. این دالانشامل معادن Léro، Karta و Fayalala و کانسارهای کوچکتر Kankarta، Banko و Tambico می باشد. 
توالی سنگ شناسی درتونل LEFA عمدتاً ازرسوبات و ترکیبی از سیلت های آرکوزیک و افق هایی از آرکوز تشکیل شده است. دو نوع کانی زایی طلا در منطقه مشاهده شدهاست: یکی شاملاستوکورک و رگه های سولفیدی - کربناته - کوارتز و دیگری استوک ورک ها با رگه های کوچک سولفید - کربنات - آلبیت می باشند. عمدتاً کانی سولفیده در این ساختارها پیریت می باشد. اکثراً طلا در ترکهای پیریت ها دردانه هایی که ندرتاًبزرگتر از 50 میکرون باشند، موجود است. 
دیگر کانسار شناخته شده در محدوده Dinguiraye شامل معدن تاریخی Banora و کانسار پلاسری Matagania می باشد. 
- معدن کاری
شرکت بهره برداری SMD تعدادی از معادن کم عمق را در تونل Léro-Fayalala (LEFA) گسترشداد. این معادن روباز برای استخراج کانسنگ اکسیده طراحی شده و شامل لاتریت های سطحی و زیرین و کانسنگ ساپرولیتی کلوئیدیمی باشند. اینمعادندر محدوده های اکسیداسیون توسعه می یابند، و این محدوده از 35 تا 80 متر در LEFA Corridor متغیر است. هنگامیکه ذخیره های اکسیده تهی می شوند، معادن برای آینده زمانی که کارخانه جدید بهره برداری برایاستخراج کانسنگاولیهمهیا شود، معطل خواهد ماند.
خروجی سال 2002 باتوجه به میزان ذخیرهکانسنگ در لیچینگ محدود شد و تولیدات در ادامه کاهش یافت. با ادامه حفاری ها بر روی ذخایر بعدی، روش فرآوری CIP برروی ذخایر اعمال خواهد شد و معدن تا8 میلیون تن در سال توسعه خواهد یافت. با این روش پتانسیل یابی، قیمت به طور عمده کاهش خواهد یافت، و قیمت هابه 250 دلار برای هر انسخواهد رسید. 
در سال 2003، 910000تن کانسنگ با روش heap leach با حداکثرعیار 2/3 گرم درتن و 8900 تن با عیار 15/1 گرم در تن با روشdump leach مورد فرآوری قرار گرفت. 
در طول همان سال، درحدود 92733 انس طلای ریزدانه تولید شد. ظرفیت مرکز انبار کارخانه در طول این سال رشد کرد و از 67000 تن در زمان گشایش کارخانه به 189000 تن به عیار 7/2گرم درتن در زمان بستن آن رسیده بود. 
- تولیدات
کارخانه فرآوری Léro فرآوری کانسنگ اکسیده را که کانسنگ اولیه نیست، انجام داد. این کارخانه شامل دو واحد فرآوری جدای ازهم ،heapleaching وdump leaching بود. heap leaching از کانسنگ ساپرولیتی رسی به علاوه کانسنگ لاتریتی با عیاربالاتر و یا دانه های درشت تر برای بهره برداری استفاده می نماید، این نوع کانسنگ ها برایdump leaching غیرقابل استفاده می باشد. برای dump leaching از لاتریت های باعیار پایین استفاده می شود.
انتظار می رود درسال 2004 بهره برداری های هیپ لیچینگ با ظرفیت کامل، 900000 تن آگلومرای قرار گرفته درheap leach باشد، و کلمیزان کانسنگ لاتریتی که در روی مسیر لیچینگ توده ای قرارگرفته بیش از 200000 تن نیست. میزان طلای پیش بینی برای این معدن در سال 2004 شده درحدود70000 انس طلای ریزدانه می باشد. 
نسبت باطله های معدن به کانسنگ و درنتیجه ارزش معدن مشابه با سال 2003 می باشد. 
منبع خبر: پایگاه ملی داده ها
  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۷:۲۰:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد