شاخص بورس های آسیا افزایش یافت

شاخص بورس های آسیا افزایش یافت
به دنبال تصمیم چین برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی این کشور و کاهش نرخ ذخیره قانونی بانک ها شاخص سهام در بازارهای آسیایی افزایش یافت.
به نقل از آسوشیتد پرس افزایش امیدواری ها نسبت به موافقت وزرای دارایی اروپا با اعطای کمک مالی 130 میلیارد یورویی به یونان نیز تاثیر زیادی در افزایش شاخص سهام آسیا داشته است.
بر اساس این گزارش یونان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است و منتظر تصمیم نهایی وزرای دارایی اروپا در نشست امروز بروکسل است . پس از قطع صادرات نفت ایران به فرانسه و انگلیس نیز قیمت جهانی نفت به مرز 105 دلار در هر بشکه رسید که این رقم در نه ماه گذشته بی سابقه بوده است .
بر این اساس ارزش دلار آمریکا نیز در برابر یورو کاهش ولی در برابر ین ژاپن افزایش یافت. این گزارش حاکی است شاخص نیکی 225 توکیو امروز با یک درصد رشد به بیش از 9480 واحد رسیده است. شاخص بورس هنگ کنگ نیز با 0.7 درصد رشد به بیش از 21683 واحد رسیده است . شاخص بورس شانگهای چین نیز با 0.9 درصد رشد به بیش از 2377 واحد رسیده است . شاخص بورس کره جنوبی نیز با 0.2 درصد رشد امروز به 4249 واحد رسیده است.
شاخص سهام در بورس های سنگاپور تایوان و فیلیپین نیز با افزایش روبرو شده است . بانک مرکزی چین روز شنبه نرخ ذخیره قانونی بانکی را از 21 درصد به کمتر از 20.5 درصد کاهش داده است. این اقدام موجب رشد 64 میلیارد دلاری منابع بانکی چین برای اعطای وام خواهد شد و تاثیر زیادی در افزایش رشد و رونق اقتصادی خواهد داشت .
بانک مرکزی چین در ماه دسامبر نیز این نرخ را کاهش داده بود. مقامهای چینی به شدت نگران کاهش رشد اقتصادی این کشور هستند . رشد اقتصادی چین از 10.4 درصد در سال 2010 میلادی به کمتر از 9.2 درصد در سال گذشته رسیده است . افت قیمت مسکن در شهرهای بزرگ این کشور نیز تا حدی موجب نگرانی کارشناسان شده است. سرمایه گذاری در بخش مسکن چین طی ماههای اخیر به علت اتخاذ سیاستهای محدود کننده بانکی و مالی کاهش یافته است .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش تولیدات صنعتی ژاپن نیز تاثیر مثبت زیادی بر افزایش شاخص سهام آسیا داشته است . در بازار آمریکا نیز شاخص صنعتی داو جونز افزایش یافت و به مرز 13000 واحد رسیده است. این برای نخستین بار از نوزده می 2008 میلادی است که این شاخص به این رقم رسیده است . شاخص صنعتی داو جونز با 0.4 درصد رشد به بیش از 12949 واحد رسیده است . شاخص اس اند پی 500 نیز با 0.2 درصد رشد به بیش از 1361 واحد رسیده است .
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۸:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد