صندوق های سرمایه گذاری بهترین گزینه برای ریسک گریزان

صندوق های سرمایه گذاری بهترین گزینه برای ریسک گریزان
یکی از کارشناسان بازار سرمایه اعلام کرد افراد می توانند با توجه به میزان ریسک گریزی خود در یکی از صندوق های مشترک یا صندوق های با درآمد ثابت سرمایه گذاری کنند.
بازار سرمایه بخشی از اقتصاد کشور به شمار می رود که افراد می توانند درآمدهای مازاد خود را برای کسب بازدهی مناسب وارد این بازار کنند.
علی اسلامی بیدگلی، کارشناس بازار سرمایه، با بیان مطلب بالا خاطرنشان کرد: کماکان توصیه می کنم افراد پس اندازهای مازاد خود را وارد بورس اوراق بهادار کنند، به ویژه اینکه کشور در حال توسعه است و به سمت بازار پایگی حرکت می کنیم.
وی تاکید کرد: افراد هنگام سرمایه گذاری باید احتیاط کنند که یکی از راه های مناسب، خودداری کردن از سرمایه گذاری مستقیم در بازار سهام است. در این شرایط صندوق های سرمایه گذاری گزینه مناسبی به نظر می رسند که افراد می توانند با توجه به میزان ریسک گریزی خود در یکی از صندوق های مشترک یا صندوق های با درآمد ثابت سرمایه گذاری کنند.
اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا بازدهی برخی از صندوق های سرمایه گذاری پایین تر از بازدهی بازار است، توضیح داد: به طور معمول مدیران صندوق ها دارای دو نوع استراتژی هستند، برخی از مدیران استراتژی خرید و فروش را در دستور کار خود قرار داده و از این روش سود کسب می کنند، اما گروه زیادی از مدیران صندوق ها، تمایل دارند تا پرتفوی خود را به صورت بلندمدت تشکیل دهند که در این صورت روی سود تقسیمی حساب ویژه ای باز می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنگاه ها 8 ماه فرصت دارند تا سود سهام خود را تقسیم کنند، در محاسبه NAV صندوق های سرمایه گذاری، این سود به صورت 8 ماهه تنزیل می شود، در حالی که در محاسبه شاخص بازده نقدی و قیمت ، تنزیلی صورت نمی گیرد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بنابراین ممکن است که به صورت ظاهری به نظر برسد که بازده صندوق های سرمایه گذاری از بازار پایین تر است، اما باید توجه داشت که بازده صندوق و بازار با یک معیار محاسبه نمی شود.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: سنا
  ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۷:۲:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد