مشکلات بانکی همچنان مانع توسعه روابط اقتصادی کشورها با ایران

مشکلات بانکی همچنان مانع توسعه روابط اقتصادی کشورها با ایران
معاون بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران : مشکلات بانکی همچنان مهمترین مانع توسعه روابط اقتصادی کشورها با ایران است.

محمدرضا کرباسی در حاشیه همایش سرمایه گذاری ایران و چین افزود: نیازمند ایجاد بسترهای مناسب برای ورود بانک های بزرگ اروپایی برای افزایش حجم تجارت و مبادلات پولی میان ایران و کشورهای هدف هستیم.

وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات بانکی ناشی از تصمیمات سیاسی است اما بخشی دیگر به نوع تلاش فعالان اقتصادی بر می گردد و البته با دیپلماسی اقتصادی که دولت پیش گرفته آینده خوبی را برای توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشورها پیش رو داریم.

کرباسی با بیان اینکه معرفی قابلیت ها و توانمندی های تولید و تجارت کشور و همکاری های مشترک یکی از اهداف پذیرش هیئت های اقتصادی خارجی است افزود: تاکنون توافق نامه های خوبی با هیئت های خارجی امضا شده که نشان دهنده نگاه مثبت دنیا به جمهوری اسلامی ایران است ضمن اینکه زمینه مناسبی برای فعالان اقتصادی ایران به بازارهای جهانی فراهم شده است.

وی گفت: حجم مبادلات نفتی با چین باید از حجم مبادلات غیرنفتی مجزا دیده شود و بخش خصوصی دو کشور باید در روند توسعه مبادلات غیرنفتی همت بیشتری به خرج دهند ضمن اینکه مسئولان دولتی دو کشور نیز باید از این روند حمایت کنند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰:۱۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد