قیمت طلا پتانسیل افزایش بیشتر را دارد

قیمت طلا پتانسیل افزایش بیشتر را دارد
در حالی که قیمت جهانی طلا بار دیگر وارد کانال ۱۲۰۰ دلاری شده، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت این فلز زرد تحت تاثیر عوامل مختلف پتانسیل زیادی برای ادامه روند صعودی دارد.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی تاکید می کنند که نااطمینانی های سیاسی می توانند بازارهای اروپا و آمریکای شمالی را در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر قرار دهد و این مساله در نهایت به نفعقیمت جهانی طلا خواهد بود.
بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 6 درصد رشد داشته است. یکی از مهمترین عواملی که می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود، کاهش ارزش دلار آمریکا است.
در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس، آنتونی اسکاراموچی که قرار است مشاور کاخ سفید شود، نسبت به تبعات منفی دلار قوی هشدار داده است. وی تاکید کرده است که تقویت ارزش دلار می تواند چالش بزرگی برای اجرای سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ باشد.
وی افزود: ما باید نسبت به افزایش ارزش دلار محتاط و هوشیار باشیم نه فقط به خاطر تبعات بین المللی آن بلکه به خاطر تاثیری که افزایش ارزش دلار بر اقتصاد آمریکا دارد.
ترامپ نیز در مقاله ای که در وال استریت ژورنال منتشر شده، نسبت به افزایش ارزش دلار در برابر یوان چین و تبعات منفی این مساله بر صادرات و قدرت رقابت شرکت های آمریکایی هشدار داده است.
تحلیلگران موسسه سی ام سی مارکتس نیز تاکید کردند: کاهش ارزش دلار قطعا به نفع اونس طلا خواهد بود. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1230 دلاری را بکشند می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز زرد در آینده نزدیک امیدوار باشیم.
موسسه سرمایه گذاری تی دی سکوریتی نیز اعلام کرد که نگرانی ها نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ می تواند قیمت طلا را تا 1225 دلار افزایش دهد.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ ، نوسانات ارزش دلار و انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.
از سوی دیگر در پیش بودن سال جدید چینی و آغاز فصل جشن های سراسری و ازدواج در هند می تواند موجب افزایش تقاضای فیزیکی برای این فلز زرد و گرانبها شود و تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت داشته باشد.

منبع خبر: 
  ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۴:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد