پلاتین، نظر جواهرسازان را به خود جلب كرد

پلاتین، نظر جواهرسازان را به خود جلب كرد
پس از آنكه تقاضای سرمایه گذاران برای طلا منجر به افزایش قیمت جهانی آن شد، جواهر سازان برای پاسخ به نیاز مشتریان آسیایی خود، به پلاتین توجه كردند.
به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، در ماه اوت 2011 (مرداد) برای نخستین بار از دسامبر سال 2008 (آذر 86) ، افزایش قیمت طلا منجر به بالا رفتن قیمت پلاتين به عنوان گرانترین فلزی كه در ساخت جواهرات به كار می رود ، شد.
بر اساس اعلام انجمن جهانی طلا، تقاضای جواهرسازان برای طلا سال گذشته سه درصد كاهش یافت. بنابر پیش بینی شركت جانسون متی، سازنده و توزیع كننده طلا در جهان، استفاده از پلاتین 8/1 درصد افزایش یافته است.
تقاضای جواهرسازان برای پلاتین، پس از آنكه تقاضای چین در این زمینه افزایش یافت، بالا رفت. 68 درصد تقاضای جهانی برای پلاتین، مربوط به چین است. 
در هندوستان كه بزرگترین بازار مصرف زیورآلات طلا در جهان محسوب می شود، زیورآلات ساخته شده از فلز پلاتین در میان زنان جوان رواج یافته است. رییس اتحادیه پلاتين هند گفت: تمامی خرده فروشان جواهر و زینت آلات گزارش كرده اند كه تقاضا برای پلاتین در هند به شدت افزایش یافته است.
بهای طلا، سال گذشته، برای یازدهمین سال متوالی افزایش یافت و در ششم سپتامبر (15 شهریور) به ركورد یك هزار و 921 دلار و 15 سنت در هر اونس رسید. بهای این فلز گرانبها دیروز (سه شنبه) در بازار لندن یك هزار و 774 دلار و 71 سنت بود. بهای پلاتین دیروز در بازار نیویورك یك هزار و 712 دلار و 88 سنت در هر اونس بود. میانگین بهای پلاتین در سه سال گذشته یك هزار و 546 دلار در هر اونس بوده است. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: ایرنا
  ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد