پیش بینی قیمت انس جهانی طلا در ۳ ماه آینده

پیش بینی قیمت انس جهانی طلا در ۳ ماه آینده
تاثیرپذیری بیشتر سکه از نوسان دلار
فرزان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص پیش‌بینی‌ها از طلای جهانی اظهار داشت: پس از افتی که اواخر هفته گذشته طلای جهانی با آن رو به رو شد، از جمعه روند آن تغییر کرد و با افزایش 14 دلاری با نرخ 1714 دلار بسته شد.
وی افزود: با بازگشت 14 دلاری طلا، به سه دلیل طلای جهانی در حال ثبت رکورد 2012 است. نخست ثابت ماندن نرخ بهره آمریکا بین صفر تا 0.25 درصد(پایین‌ترین نرخ ممکن) تا پایان 2014، افزایش نرخ بیکاری به 8.3 درصد و شروع بازخرید اوراق قرضه کوتاه و بلند مدت و سوم نیز بالا بودن شاخص تورم (0.2) و شاخص تولید کننده است.
به گفته وی، آمریکا برای بازسازی اقتصادی خود اقدام به بازخرید اوراق قرضه کوتاه و بلند مدت خواهد کرد.
این کارشناس اقتصاد بین‌الملل خاطرنشان کرد: در سه‌شنبه هفته جاری (13 و 14 مارس) بانک مرکزی آمریکا در خصوص سیاست‌های اقتصادی سال 2012 تصمیم‌گیری و چگونگی و نحوه بازخرید این اوراق را اعلام می‌کند.
سهرابی با بیان اینکه افزایش قیمت طلا بر اساس این سه دلیل ۱۰۰درصد است، گفت: ولی از نظر تکنیکالی و فنی این افزایش به دو عامل بستگی دارد. یکی اینکه اگر تاپایان هفته یعنی 5 شنبه انس از مرز 1750 عبور کند می‌توان متصور شد که تا یک ماه آینده طلا به بالاترین قیمتی که تا کنون دیده (1930) برسد.
وی تصریح کرد: اگر تا یک ماه آینده انس عدد 1930 را مجدد تجربه کرد می‌توان انتظار داشت تا سه ماه آینده(ماه ژوئن میلادی) طلا 2 هزار دلار را تجربه کند.
وی در پاسخ به این سؤال که این افزایش قیمت در طلای جهانی چه اثری بر روی قیمت سکه خواهد داشت، تأکید کرد: افزایش قیمت طلای جهانی نمی‌تواند تأییدی بر افزایش نرخ سکه باشد زیرا نرخ دلاری که برای تبدیل قیمت سکه استفاده می‌کنند رقم بالایی بود و نرخ دلار بازار ازاد تأیید شده نیست.
به گفته وی، قیمت دلار محاسبه شده تایید شده نیست و غیرر سمی است و انس به تنهایی بر روی قیمت سکه اثر ندارد، بنابراین تنها با اتکاء به رشد انس جهانی نمی‌توان می‌کند اقدام به خرید سکه کرد.
سهرابی در پایان اعلام کرد:‌ پس از افزایش انس جهانی در سه ماه آینده،باید انتظار کاهش شدید تا مرز 1800 دلار را داشت. افت قیمت سکه در بازار داخل طی دیروز و امروز به دلیل کاهش دلار بود، زیرا روند کاهش انس در آخرین ساعات معاملات جمعه برگشت و 14 دلار مثبت شد ولی این بازگشت در نرخ سکه به چشم نمی‌خورد و دلیل آن همان طور که گفته شد قیمت دلار است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۵:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد