امید به رونق بازار سرمایه در سال 91

امید به رونق بازار سرمایه در سال 91
به لحاظ آمار افزایشی، معاملات آتی بورس کالا، معاملات نقدی بورس کالا، فرابورس و بورس به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را در سال 90 به خود اختصاص دادند.
نگاه کلی به آمارها نشان می دهد که بازار سرمایه سال 90 را با روند صعودی دنبال کرد.
مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالا گفت: تا پایان هفته گذشته شاخص کل و ارزش بازار رشد 8 و 12 درصدی را تجربه کردند.
محمود رضا خواجه نصیری ادامه داد: در بورس اوراق بهادار تهران شاخص بورس به 25 هزار و 607 واحد رسید که نشان از رشدی در حدود 9 درصدی نسبت به ابتدای سال 90دارد. در کنار آن ارزش بازار که ابتدای سال 1252 هزار میلیارد ریال بود در پایان هفته گذشته نسبت به ابتدای سال با رشدی 12 درصدی همراه شد.
وی افزود: ارزش معاملات در بورس اوراق بهادار هم حدود 220 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته بی تغییر ماند. در عین حال، تعداد معاملات 41 درصد رشد کرد.

خواجه نصیری گفت: تغییرات در حوزه ارزش معاملات فرابورس، رشد 37 درصدی را نشان می دهد. این رقم در فرابورس 82 هزار و 188 میلیارد ریال بود. تعداد معاملات هم نزدیک به 5 درصد رشد داشته است.
مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: گردش معاملات در بازار معاملات آتی بورس کالا که از بازارهای موفق است، نزدیک به 128 هزار میلیارد ریال بود که از نظر ارزشی 2581 درصد رشد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: معاملات نقدی کالا هم با حدود 120 هزار میلیارد ریال گردش افزایش 40 درصدی را نشان می دهد.
خواجه نصیری گفت: درنگاه کلی، به لحاظ آمار افزایشی، معاملات آتی بورس کالا، معاملات نقدی بورس کالا، فرابورس و بورس به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که همه بورس ها روندی صعودی را طی کردند و ارزیابی کلی نشان می دهد که بازار سرمایه روند صعودی خود را در سال 90 ادامه داد که امیدواریم سال 91 نیز رشد بازار همچنان ادامه یابد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: سنا
  ۶ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۶:۲۶:۳۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد