قیمت جهانی طلا سقوط کرد

قیمت جهانی طلا سقوط کرد
قیمت جهانی طلا با کاهش ۳۴ دلاری در معاملات روز چهارشنبه به 1637 دلار در هر اونس رسید و هر بشکه نفت با ۲۴ سنت کاهش در برابر 124.74 دلار معامله شد.
قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه با ۳4 دلار در هر اونس کاهش مواجه شد و به مرز 1637 دلار در هر اونس رسید.
افزایش ارزش دلار و انتشار اخباری در مورد احتمال متوقف شدن اجرای سیاست های انبساطی توسط فدرال رزرو آمریکا مهمترین علل سقوط قیمت طلا طی روزهای اخیر عنوان شده است.
در حالی که اقتصاد آمریکا به تدریج رو به احیا می رود به نظر می رسد سیاستگذاران مالی آمریکا تمایل خود به ادامه سیاست های انبساطی را از دست می دهند. در ماه فوریه به دلیل امیدواری سرمایه داران نسبت به ادامه این سیاست ها قیمت هر اونس طلا به 1790 دلار در هر اونس رسیده بود.
طلا که سال ۲۰۱۱ سالی طلایی را تجربه کرد و قیمت آن از ۱۳۰۰ دلار در ابتدای این سال به بالای 1900 دلار در هر اونس رسید در سال ۲۰۱۲ عملکرد ناامید کننده ای داشته است. کارشناسان امسال را سال پر رونقی برای طلا پیش بینی نمی کنند و معتقدند در بهترین حالت قیمت طلا در این سال ثابت باقی خواهد ماند.
قیمت جهانی نفت نیز در روز چهارشنبه کاهش یافت. هر بشکه نفت سبک آمریکا در این روز با ۵۳ سنت کاهش نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 103.52 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 24 سنت افزایش به 124.74 دلار رسید.
کاهش ارزش بورس های جهان، افزایش ارزش دلار و وعده کشورهای صنعتی برای آزاد کردن ذخایر استراتژیک خود از دلایل کاهش قیمت نفت عنوان شده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۹:۳۶:۳۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد