واردات خودرو جولانگاه سودجویان

واردات خودرو جولانگاه سودجویان
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت : واردات خودرو به جولانگاه برخی سودجویان تبدیل شده است.

میثم رضایی با بیان اینکه حوزه واردات خودرو به دلیل تصمیم های جهت‌ دار و منفعت طلبانه عده‌ای به جولانگاه برخی سودجویان تبدیل شده است ، افزود : برخی افراد بدون داشتن هیچ مجوزی از شرکت‌های خارجی براحتی تحت عنوان نمایندگی شرکت های معتبر خارجی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تذکرات مکرر دست اندرکاران صنف در خصوص وضعیت نابسامان واردات خودرو ، بی ثباتی در تصمیم گیری ها زمینه ساز زیان مردم و بسیاری از واردکنندگان رسمی و غیررسمی شده است.

رضایی خواستار تعیین تکلیف سریع نمایندگی های غیررسمی فعال در عرصه واردات خودرو شد و تصریح کرد : متاسفانه با گذشت 9 ماه از مهلت تعیین شده از سوی معاون اول رئیس جمهور هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: ادامه روند فعلی در حوزه واردات خودرو موجب نارضایتی واردکنندگان و مشتریانبازار خودروهای خارجیشده است.
رضایی با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان واردات و تولید داخلی خودرو گفت: رویه فعلی وزارت صنعت با سرفصل های اقتصاد مقاومتی بیگانه است و نه تنها موجب تضعیف تولیدکننده داخلی خواهد شد ، بلکه تجربه تلخ مشارکت زیان آور با خودروسازان خارجی را تکرار خواهد کرد.

وی خواستار شفاف سازی در قراردادهای مشارکت با خودروسازان خارجی شد و افزود: باید به شبهات ،خاتمه داده شود تا بازارهای مرتبط را از اختلال‌ ، دور کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: بدعهدی خودروسازان خارجی و بنگاه‌های اقتصادی اروپایی که تا امروز رویکردی یک طرفه و بر مبنای سوء استفاده داشته اند باید درس عبرتی برای همگان باشد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۴:۵۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد