قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو شود

قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو شود
موسسه مالی سوسدن در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که نگرانی ها و نااطمینانی های ژئوپلیتیک موجب خواهد شد تا قیمت طلا در شش ماه نخست ۲۰۱۷ با افزایش بیشتری روبرو شود.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، موسسه مالی سوسدن در جدیدترین ارزیابی خود از بازار جهانی فلزات گرانبها اعلام کرد: جنگ سختی دربازار طلا وجود دارد که نتیجه گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره و نرخ تورم در اقتصاد آمریکا است.
بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه مالی سوسدن بر این باورند که قیمت طلا در شش ماه نخست 2017 میلادی به بیش از 1250 دلار خواهد رسید و علت اصلی این افزایش ، نگرانی ها و نااطمینانی های سیاسی خواهد بود.
موسسه مالی سوسدن پیش بینی کرده است که اونس طلا طی ماه های آینده به کمتر از 1150 دلار کاهش نخواهد یافت. از ابتدای امسال تاکنون قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و نگرانی نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ با افزایش نسبی روبرو شده است.
قیمت طلا از ابتدای سال 2017 تاکنون حدود 6 درصد افزایش یافته است. البته موسسه مالی سوسدن پیش بینی کرده است که در بلندمدت، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.
با توجه به انتشار امارهای امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا و احتمال افزایش 2 بار نرخ بهره فدرال رزرو ، ممکن است محدودیت هایی برای تقاضای مکان امن سرمایه گذاری طلا به وجود آید. ادامه روند صعودی ارزش دلار تا پایان سال 2017 میلادی نیز می تواند مانع بزرگی برای افزایش بیشتر قیمت طلا باشد.
این موسسه مالی افزود: البته افزایش انتظارات تورمی مانع از طولانی شدن روند نزولی قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد شد. هرگونه کاهش قیمت نیز موجب افزایش تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای جهانی به خصوص چین و هند می شود.
موسسه مالی سوسدن نسبت به روند قیمت نقره طی ماه های آینده کاملا امیدوار بوده است. این موسسه افزود: علی رغم تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، به نظر می رسد رشد تقاضای صنعتی و جواهرات موجب افزایش قیمت نقره طی ماه های آینده خواهد شد.
آمارهای جدید منتشر شده نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین است و این مساله بی شک به نفع بازار جهانی نقره خواهد بود. رونق فعالیت های صنعتی و اقتصادی در این کشورها می تواند تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص نقره را افزایش دهد.

منبع خبر: 
  ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۰:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد