در مصرف گاز صرفه جویی کنید

در مصرف گاز صرفه جویی کنید
وزیر نفت گفت: با وجود فشاری که به علت حادثه در دو خط لوله فاز 16 و 19 پارس جنوبی ایجاد شد ، وضع تولید گاز خوب است.

بیژن نامدار زنگنه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه این دو خط لوله هر کدام 28 میلیون مترمکعب گاز به پالایشگاه ها می رساند ، افزود: با اینکه در اوج سرما هستیم مصرف گاز خانگی و مصرف نیروگاه ها و صنایع تأمین می شود.

وی از مشترکان خانگی و ادارات دولتی خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند و دمای دستگاه های حرارتی خود را کاهش دهند.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به این سؤال که چند قرارداد نفتی بسته شده است؟ خطاب به خبرنگاران گفت : خود شما خیلی تلاش کردید که قرارداد پا نگیرد حالا از ما می پرسید چند قرارداد بستید ، سه تا چهار ماهی است که مجوز گرفتیم و مذاکراتمان را شروع کردیم.

وی افزود: یک رئوس توافق به نام موافقتنامه با توتال برای فاز 11پارس جنوبیامضاء کردیم ، یک رئوس توافق با شرکت تدبیرانرژی برای میدان های یاران، کوهپال و مارون تنگستان امضاء کردیم ، یک موافقتنامه دیگر با یکی از شرکت های قرارگاه امضاء شد ، یادداشت تفاهمنامه های زیادی با شرکت های خارجی امضاء شده است و مناقصه عمومی برای میدان آزادگان هم اعلام خواهیم کرد.

زنگنه در پاسخ به این سؤال که چه زمانی کارها شروع می شود؟ گفت: اول باید قراردادها امضاء شود و بعد کار را شروع کنیم.
وزیر نفت در زمینه کاهش تولید نفت که پیشتر در اوپک مطرح شده بود ، افزود: کاهش تولید اعضاء اوپک و اعضاء غیر اوپک آغاز شده است و اعضاء اوپک قرار بود
1.2 میلیون بشکه تولید خود را کاهش دهند و 500 هزار بشکه نیز قرار بود اعضاء غیر اوپک کاهش دهند.
وی در مورد کاهش تولید نفت ایران نیز گفت: قرار نبود ایران کاهش تولید داشته باشد و ایران اجازه افزایش تولید نیز دارد و بدون محدودیت برنامه های خود را اجرا می کنیم، تولید ما از روزانه از 3،8 میلیون بشکه عبور کرده و به حدود 3،9 میلیون بشکه رسیده است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۵:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد