میانگین قیمت طلا به ۱۲۱۰ دلار می رسد

میانگین قیمت طلا به ۱۲۱۰ دلار می رسد
بانک بی ان پی پاریباس فرانسه در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد، میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از ۱۲۱۰ دلار خواهد رسید.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز،بانک بی ان پی در ادامه اعلام کرده است که سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا موجب خواهد شد تا میانگینقیمت هر اونس طلا سال آینده نیز کمتر از 1100 دلار برسد.
این گزارش افزود: میانگین قیمت هر اونس نقره امسال به 17.30 دلار خواهد رسید و این رقم طی سال آینده میلادی نیز به کمتر از 15.30 دلار می رسد.
بانک بی ان پی در تحلیل خود درباره وضعیت بازار جهانی طلا نوشت: قیمت طلا در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر فشارهای تورمی احتمالا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. البته پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در شش ماه دوم امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله موجب کاهش قیمت جهانی طلا می شود.
این بانک پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. البته پیش بینی می شود که اختلاف بین سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان طی سال های 2017 و 2018 میلادی همچنان ادامه خواهد یافت.
افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز می تواند طی ماه های آینده به ضرر قیمت طلا باشد. بانک بی ان پی اعلام کرده است که فدرال رزرو آمریکا در سال 2018 میلادی نیز 4 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
به نظر می رسد تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.
گزارش بانک بی ان پی نشان می دهد که تقویت ارزش دلار موجب خواهد شد تا خرید طلا از سوی بخش رسمی از جمله بانک های مرکزی جهان با کاهش روبرو شود. تقاضای طلا در بازار هند نیز به واسطه بالا بودن تعرفه و مالیات واردات با کاهش روبرو شده است.
بعید به نظر می رسد که اوضاع اقتصادی چین نیز طی سال 2017 میلادی به طور چشمگیری ارتقا یابد و این مساله مانع بزرگی برای رشد فزاینده تقاضای طلا خواهد بود.

منبع خبر: 
  ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۳:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد