مذاکرات هسته‌ای قیمت جهانی نفت را ۱.۵ دلار کاهش داد

مذاکرات هسته‌ای قیمت جهانی نفت را ۱.۵ دلار کاهش داد
به دنبال مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 و کاهش نگرانی ها در مورد تشدید تنش ها در خاورمیانه قیمت جهانی نفت امروز ۱.۵۸ دلار کاهش یافت و به 120 دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از بیزینس ویک، دومین روز پس از برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و 6 قدرت جهانی در استانبول، که پس از 15 ماه وقفه برگزار شد و دو طرف توافق کردند در ماه می مجددا با هم به گفتگو بنشینند، بهای نفت در بازارهای جهانی سقوط کرد.
از ابتدای سال 2012 میلادی و در نتیجه سیاست تحریم غرب علیه ایران قیمت جهانی نفت حدود 20 درصد افزایش یافته بود که این مسئله فشار زیادی را به مصرف کنندگان اروپایی و آمریکایی وارد آورده بود. از زمان مطرح شدن موضوع مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 تاکنون قیمت نفت 6 دلار کاهش یافته است.
بر این اساس، در بازار نیویورک بهای نفت پس از کاهش 0.5 درصدی هفته گذشته، بار دیگر با 0.7 درصد افت روبرو شد. به گفته کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل مرکب از آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه و روسیه به اضافه آلمان قرار است در دور بعدی مذاکرات 23 می در بغداد با ایران در خصوص برنامه هسته ای این کشور به گفتگو بنشینند. بهای نفت امسال بر اثر نگرانی ها در خصوص تنش بر سر برنامه هسته ای ایران وبروز اختلال در عرضه نفت، روندی صعودی را شاهد بوده است.
دیوید لنوکس، از تحلیلگران مسائل بین المللی اظهار داشت: «فضای این گفتگوها کمی مثبت تر از گفتگوهای گذشته به نظر می رسید.» وی افزود، بدون در نظر گرفتن موضوع ایران، بهای 90 تا 100 دلار در هر بشکه برای نفت وست تگزاس اینترمدییت بهایی عادلانه است.
بر اساس این گزارش امروز در بازار نیویورک، بهای نفت خام برای تحویل در ماه می با 75 سنت کاهش به 102.08 دلار در هر بشکه رسید.
همچنین بهای نفت برنت نیز در بازار لندن با 1 دلار و 58 سنت، معادل 1 درصد کاهش مواجه بود و به بشکه ای 120دلار رسید. شکاف قیمتی بین نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز به 17 دلار و 85 سنت رسید، در حالی که این شکاف در 13 آوریل، به 19 دلار رسیده بود.
گفتگوهای استانبول که 10 ساعت به طول انجامید، از سوی دو طرف سازنده توصیف شد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۵:۵۷:۳۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد