افزایش چشمگیر صادرات طلا به چین

افزایش چشمگیر صادرات طلا به چین
آمارهای رسمی نشان می دهد که صادرات طلا به بازار چین در ماه دسامبر در آستانه سال جدید چینی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.سوییس و هنگ کنگ در ماه دسامبر صادرات طلا به بازار چین را افزایش داده اند.

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ،میزان صادرات طلای سوییس به چین طی ماه دسامبر به بالاترین سطح از ژانویه 2014 میلادی رسیده است. این آمارها را اداره گمرک فدرال سوییس اعلام کرده است. البته میزان واردات طلای چین از هنگ کنگ نیز با افزایش چشمگیری روبرو شده است.
آمارهای موسسه تحقیقاتی متالز فوکوس نشان می دهد که چین همچنان بزرگترین مصرف کننده طلای جهان است. کاهش قیمت طلا در اواخر سال 2016 میلادی تاثیر زیادی بر رشد فزاینده واردات طلای چین داشته است.
هنگ کنگ در ماه دسامبر بیش از 47 تن طلا به چین صادر کرده است، این رقم در ماه نوامبر به 40.6 تن رسیده بود. واردات طلای چین از سوییس نیز در ماه دسامبر به بیش از 158 تن رسیده است، این رقم در نوامبر به 30.6 تن رسیده بود.
کل واردات طلای چین از سوییس در سال 2016 به 442.2 تن رسیده است، این رقم در سال 2015 به 288 تن رسیده بود.
قیمت طلا در ماه دسامبر گذشته بیش از 2.2 درصد کاهش داشته است. انجمن طلای چین نیز اعلام کرد که میزان مصرف طلای چین در سال 2016 با 6.7 درصد کاهش به کمتر از 975 تن رسیده است.
به نظر می رسد تقویت ارزش دلار آمریکا و تعطیلی بازار چین در آستانه سال جدید چینی تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت جهانی طلا در بازارهای بین المللی داشته است.
نگرانی های بین المللی نسبت به سیاست های اقتصادی و تجاری دونالد ترامپرئیس جمهور جدید آمریکا می تواند عامل موثری برای نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده باشد.
خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و برگزاری انتخابات سرنوشت ساز در آلمان فرانسه و هلند نیز از جمله عوامل موثری هستند که می تواند روند قیمت طلا و ارزش دلار را در بازارهای بین المللی تعیین کند.
افزایش تعرفه واردات و مالیات بر واردات طلای هند نیز موجب شده است تا تقاضای رسمی طلا در بازار این کشور با کاهش محسوسی روبرو شود. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام سیاست های جدید وزارت دارایی هند در خصوص واردات طلا طی ماه های آینده هستند.

منبع خبر: 
  ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۴:۲۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد