خبر خوش سازمان امور مالیاتی درباره تسهیلات بانکی

خبر خوش سازمان امور مالیاتی درباره تسهیلات بانکی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تسهیل صدور گواهی مالیاتی برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد.

سید کامل تقوی نژاد گفت : از این پس اشخاص حقیقی متقاضیتسهیلات بانکیتا مبلغ 100 میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تا مبلغ 300 میلیون تومان نیازی به دریافت گواهی های مالیاتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره یک ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم ، بانک ها به منظور پرداخت هر گونه تسهیلات بانکی باید از سازمان امور مالیاتی کشور استعلام بگیرند، گفت: سازمان امور مالیاتی فقط برای آن دسته از مودیانی که بدهی مالیاتی نداشته باشند، گواهی صادر می کند.
وی اعلام کرد : سازمان امور مالیاتی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل فضای کسب و کار میزان تسهیلات دریافتی را که نیازی به دریافت گواهی مالیاتی ندارد ، افزایش داده است.

طبق توافق صورت گرفته با بانک مرکزی از این پس اشخاص حقیقی متقاضی هر گونه تسهیلات بانکی تا مبلغ 100 میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ 300 میلیون تومان( تا مدت یکسال ) ملزم به دریافت گواهی های مالیاتی نیستند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: پیش از این اشخاص حقیقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ 50 میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تا مبلغ 150 میلیون تومان ملزم به دریافت گواهی نبودند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین با بیان اینکه زمان صدور گواهی ماده 186 بسیار کاهش یافته است، گفت: تبادل اطلاعات مربوط به صدور این گواهی از طریق سامانه های الکترونیکی بین بانکها و سازمان امور مالیاتی انجام می شود و ادارات امور مالیاتی موظفند تا 15 روز پاسخ را ارسال کنند.
وی با این توضیح که طبق آخرین آمار در سه ماهه فصل پاییز ادارات امور مالیاتی سراسر کشور به طور میانگین در مدت 4 روز به حدود 100 درصد استعلام های مربوط پاسخ داده اند، افزود: درصدد هستیم این مدت را همچنان کاهش دهیم.
تقوی نژاد با اشاره به اینکه تاکید سازمان امور مالیاتی کشور الکترونیکی و کوتاه کردن تمامی فرآیندهای مالیاتی است، خاطر نشان کرد: مکانیزه شدن این فرآیند که با هدف تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی مودیان صورت گرفته سبب کاهش ترددهای غیر ضروری ، کاهش هزینه ها و پیشگیری از جعل گواهی مالیاتی شده است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۸:۵۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد