عرضه گسترده سكه طلا در روز های آتی فشار سنگینی به بازار وارد می كند

عرضه گسترده سكه طلا در روز های آتی فشار سنگینی به بازار وارد می كند
مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانك مركزی، از فشار سنگین عرضه سكه طی روزهای آتی خبر داد و گفت:ارایه ابزار های جایگزین سكه همانند گواهی سپرده با سود 24 درصدی دائمی نیست.
پیمان قربانی در جمع خبرنگاران، با بیان آنكه ارایه ابزار های جایگزین پیش فروش سكه همانند اوراق گواهی سپرده با سود 24 درصدی تا 27 اردیبهشت ماه تمدید شده است، افزود: در صورتی كه تصمیم بر تمدید ارایه این ابزار باشد بانك مركزی اعلام خواهد كرد ولی به طور كلی بانك مركزی بنا ندارد كه این ابزار را به صورت مستمر در بحث پیش فروش سكه داشته باشد.
وی با اشاره به خروج سفته بازان از بازار سكه ، گفت: این امر نشان دهنده افق نا مطلوب این بازار است.
مدیر اداره بررسی های و سیاست های اقتصادی بانك مركزی با بیان آنكه ، با توجه به اینكه چهار ماه پیش، افراد زیادی اقدام به ثبت نام سكه های پیش فروش كردند، افزود: با توجه به التهاب آن زمان بازار سكه میزان ثبت نام چندین برابر روز های قبل بوده است.
قربانی تصریح كرد:موعد 22 درصد از ثبت نام سكه تا 23 اردیبهشت ماه سال جاری فرا رسیده بود و بخشی از آنها هنوز تحویل نگرفته اند.
وی ادامه داد: انتظار می رود با فرض ثبات سایر متغیر های تاثیر گذار بر بازار طلا در روز های آینده فشار عرضه سنگینی از سمت پیش خرید كنندگان به بازار سكه وارد شود.
این مقام مسوول در بانك مركزی تصریح كرد: این بانك با هدف جلوگیری از ضرر و زیان ابزار های جایگزین را معرفی كرد . به عنوان مثال خریداران می توانند با دریافت اوراق گواهی سپرده از روز ثبت نام تا كنون سود را دریافت كنند كه سود آن به مراتب بیشتر از تحویل سكه و فروش در بازار است.
قربانی با بیان آنكه ، انتظارات و تقاضای سفته بازی از بازار سكه خارج شده است، گفت:هم اكنون در بازار تنها تقاضای زیور آلات و طلای صنعتی است كه به این تقاضا پاسخ داده می شود. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: ایرنا
  ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۶:۱:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد