افزایش تولید میعانات پالایشگاه نهم پارس جنوبی

افزایش تولید میعانات پالایشگاه نهم پارس جنوبی
پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای امسال تا پایان دی ، بیش از 21 میلیون و 468 هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده است.

سهیل رفیعی، رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این‌که پالایشگاه نهم نماد تبلور اقتصاد مقاومتی درپارس جنوبی است، گفت: پالایشگاه نهم از ابتدای سال تا پایان دی‌ ، بیش از 21 میلیون 468 هزار و 248 بشکه میعانات گازی را تولید و صادر کند.

رفیعی شرایط تولید در پالایشگاه نهم را بسیار مطلوب دانست و افزود: این پالایشگاه با تولید روزانه 85 میلیون مترمکعب گاز و تولید 74 هزار بشکه میعانات گازی در روز بزرگترین پالایشگاه گازی پارس جنوبی است.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی امسال، 19 هزار و 436 میلیون استاندارد متر مکعب گاز در این پالایشگاه فرآورش شده است.

وی گفت: در همین بازه زمانی بیش از 75 هزار و 799 تن گوگرد دانه‌بندی شده نیز تولید شده است.

کاهش 40 درصدی مشعل سوزی

این مقام مسئول با اشاره به فرآورش گاز از ابتدای راه‌اندازی این پالایشگاه در 21 اسفند سال 92 تا کنون خاطرنشان کرد: از ابتدای راه‌اندازی این پالایشگاه عظیم گازی کشور تا کنون بیش از 49 هزار و 35 میلیون استاندارد متر مکعب گاز به خط لوله‌ی سراسری تزریق شده است.

رفیعی در ادامه افزود: در همین بازه زمانی یاد شده نیز بیش از 55 میلیون و 371 هزار و 263 بشکه میعانات گازی و 154 هزار و 565 تن گوگرد تولید شده است.

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان کاهش چشمگیر مشعل‌سوزی در این پالایشگاه تصریح کرد: از آغازتحویل‌گیری پالایشگاه نهم و با انجام اقدامات اصلاحی، تاکنون 40 درصد کاهش مشعل سوزی محقق شده است و با تلاش متخصصان این مهم به میزان بیشتری کاهش خواهد یافت.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۵:۱۳ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد