640 میلیون دلار برای جایگزینی تاکسی های فرسوده

640 میلیون دلار برای جایگزینی تاکسی های فرسوده
دولت برای جایگزینی تاکسی های فرسوده، 640 میلیون دلار از محل صرفه جویی در مصرف سوخت یارانه می دهد .

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه مراسم امضای قرارداد طرح جایگزینی 140 هزار تاکسی و ون فرسوده در جمع خبرنگاران افزود: قراردادی میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وزارت نفت و اتحادیه تاکسیرانی امضا شد که بر اساس آن 140 هزار تاکسی و ون فرسوده با 140 هزار تاکسی و ون ساخت داخل با کیفیت خوب و پایه گازسوز جایگزین شود.

وی اضافه کرد: مرحله اول قرارداد که امروز اجرایی شده برای 10 هزار تاکسی است که به سرعت توسعه خواهد یافت اما مهم اجرایی شدن این طرح است که از این پس با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. ضمن اینکه هفته پیش برای تعدادی کامیون و پیش از آن برای راه آهن قرارداد بزرگ 7 و نیم میلیارد دلاری امضا شد که به ازای جابجایی بار و مسافر از جاده به ریل، یارانه ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت پرداخت خواهیم کرد.

زنگنه گفت: در مورد مترو طرحی را به شورای اقتصاد ارائه کردیم که شهرداری باید نظر شورای اقتصاد را جلب کند تا این کار اجرایی شود.

زیرا از نظر ما مترو جزو اولویت ها برای تهران و شهرهای بزرگ است و دولت هم از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید می تواند بخشی از هزینه ها را از محل صرفه جویی در مصرف سوخت تامین کند.

وی افزود: در باره ناوگان ریلی پس از انجام صرفه جویی، یارانه را پرداخت می کنیم یعنی زمانی که حمل بار و مسافر از جاده به قطار منتقل شد راه آهن صورت وضعیت عملکرد نهایی را به ما ارائه می کند پس از آن ما پرداخت ها را آغاز می کنیم.حتی برای اجرای طرح ها، ضمانت نامه به بانک ها هم می دهیم.

وزیر نفت گفت: درباره تاکسی ها نیز خودروساز، خودرو را تحویل تاکسیرانان می دهد و پول خود را وصول می کند اما راننده و اتحادیه به نسبت پیمایشی که انجام می دهند بخشی از پول را ازشرکت نفت دریافت می کنند.

زنگنه با بیان اینکه اعتقاد داریم خودروهای وانت نیسان بنزینی باید برچیده شود یا وانت دیگری جایگزین شود گفت: در کوتاه مدت می توان موتورهای دیزلی با مصرف کمتر را جایگزین کرد زیرا راندمان بهتری دارد.

وی افزود: نمی دانم چرا جایگزینی وانت نیسان انجام نمی شود اما ما مشکل را بیان و پیگیری کنیم ضمن اینکه آمادگی داریم یارانه مربوط را هم پرداخت کنیم.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰:۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد