بورس چشم انتظار "تجارت" و "صادرات"

بورس چشم انتظار "تجارت" و "صادرات"
این روزها سهامداران بورس منتظر بازگشت بانکهای تجارت و صادرات به تالار هستند و شمارش معکوس برای رونمایی از آنها آغاز شده است.

هفته پیش بود که پس از برگشت نماد معاملاتی بانک ملت بهتالار بورس، رئیس سازمان بورس اوراق بهاداراز بازگشایی نماد دو بانک دیگر در روزهای آینده خبر داد.

از این رو سهامداران بورس حالا منتظر بازگشت بانکهای تجارت و صادرات به تالار هستند و شمارش معکوس برای رونمایی از آنها بیش از پیش توسط معامله‌گران شمرده می‌شود.

البته گفته می‌شود با انتشار گزارش حسابرسی شده 6 ماهه بانک تجارت و سپس عملکرد 9 ماهه که تحقق زیان 164 ریالی را برای هر سهم این بانک به همراه داشته، در ابتدای هفته جاری قرار بوده "تجارت" به بورس باز گردد که تا این لحظه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

بر این اساس شنیده می‌شود مدیران بانک تجارت نیز مانند بانک ملت باید در مورد اقدامات مربوط به تکالیف بانک مرکزی  توضیحاتی به سازمان بورس ارائه دهند تا پس از آن، نامه شفاف‌سازی نهاد ناظر نیز منتشر شده و بانک تجارت به تابلوی معاملات باز خواهد گشت.

به این منظور برخی کارشناسان معتقدند بازگشت بانکهای تجارت و صادرات نیز جو منفی را به بورس تحمیل خواهد کرد که البته شدت آن به اندازه افت بازار در روز بازگشایی بانک ملت نخواهد بود.

از سوی دیگر هر چند اقدام یک شبه بانک مرکزی در اصلاح صورتهای مالی بانکها و تطابق آنها با استانداردهای بین‌الملی مورد نقد بسیاری از صاحبنظران و اهل فن بوده و زیان چند هزار میلیارد تومانی را به بورس و سهامداران آن تحمیل کرده است اما برخی بر این باورند که چنین رخدادی در آینده می‌تواند برای بانکها و هم برای سهامداران سودمند باشد.

به هر حال چه خواب تطابق صورتهای مالی و گزارشات بانکها با استانداردهای بین‌المللی تعبیر شود یا نه، سهامداران بورس منتظر رونق تجارت در بورس هستند، خواه این تجارت مربوط به نماد معاملاتی بانک تجارت باشد، خواهد رونق دادوستدها .

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۵:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد