خروج معاملات آتی سکه از انتظار

خروج معاملات آتی سکه از انتظار
بازار آتی سکه پس از چند هفته انتظار برای ایجاد یک تحول در بازار، امروز متأثر از افزایش دلار و سکه نقد، روند صعودی در پیش گرفته است.
معاملات آتی سکه نخستین روز هفته جاری را با سیر صعودی شروع کرد که دلیل آن نیز رشد اونس جهانی، دلار و سکه بازار داخل است، بنابراین با توجه به دلار 1785 تومان و سکه نقد 675 هزار تومان، سکه آتی شهریور ماه با بیشترین افزایش نسبت به سایر قرارداد‌ها 736 هزار تومان معامله می‌شود.
همچنین، سکه خرداد، تیر و مرداد ماه نیز با افزایش بیش از 3.5 تا حدود 5 درصد در قیمت‌‌های 687، 703 و 722 هزار تومان به فروش می‌رسد.
بر اساس این گزارش، باتوجه به گفته کارشناسان و فعالان تا هفته گذشته بازار در انتظار بود تا خبر جدید را دریافت کند و از اواخر هفته گذشته با توجه به تعیین تکلیف شدن وضعیت بودجه و برخی مسائل اقتصادی سیاسی دیگر، معاملات آتی از حالت انتظار خارج شد و امروز نیز با رشدی که تجربه کرده این مسئله را تصدیق می‌کند.
با توجه به اینکه سکه آتی از قیمت دلار داخل و سکه بازار نقد تأثیر می‌پذیرد و اواخر هفته گذشته نیز قیمت دلار و به تبع آن سکه نقد رشد کرد، معاملات آتی با تداوم این روند به نظر می‌رسد تا پایان ساعت معاملات امروز(6 بعدداز ظهر) در همه قرارداد‌ها حداکثر دامنه نوسان یعنی 5 درصد را به ثبت برساند،البته در قرارداد‌های تیر، مرداد و شهریور ماه برای لحظاتی رشد 5 درصدی را تجربه کرده است. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۵:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد