پیش بینی مردطلایی ایران از قیمت طلا

پیش بینی مردطلایی ایران از قیمت طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بررسی عوامل مؤثر بر روند قیمتی بازار طلا افزود: از شروع سال 2017 میلادی قیمت جهانی طلا سه هفته پیاپی افزایش قیمت داشت و این افزایش قیمت ناشی از ترسی بود که سرمایه داران و بازار از سیاستهای اقتصادی و سیاسی ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا داشت.

محمدکشتی آرای  ادامه داد: در چند روز گذشته با روشن شدن نسبی سیاستهای اقتصادی ترامپ، ارزش دلار بالا رفت و از طرفی اکثر شاخصهای اقتصادی آمریکا مثبت بود که همین امر باعث شد تا قیمت جهانی طلا کاهش و یا تا حدودی تعدیل گردد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به قیمتهای جهانی طلا و بازار ارز روند بهای طلا را پیش بینی کرد که تا پایان سال 95 در همین محدوده فعلی با مثبت و منفی 5درصد نوسان همراه باشد.
کشتی آرای در مورد عوامل مؤثر بر نوسانات قیمت طلا در بازار داخل نیز  گفت: بازار ما از دو پارامتر تبعیت می کند؛ یکی قیمت جهانی طلا و  دیگری قیمت ارز داخلی است. با مشخص شدن سیاستهای اقتصادی ترامپ به نظر می آید ارزش جهانی دلار حفظ شده و آن کاهشی را که در ماههای گذشته پیدا کرده از دست بدهد و همین موضوع باعث خواهد شد تا قیمت طلا رو به کاهش رود.
وی با اشاره به برخی از پیش بینی ها ادامه داد: این روند برخلاف تحلیل های دو هفته پیش کارشناسانی بود که تصور می کردند که قیمت طلا در مسیر 1250 دلار قرار خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور در مورد عامل دیگری که بر بازار طلای داخلی تأثیر گذار است افزود: بحث دیگری که بر بازار طلای کشور مؤثر است قیمت دلار است که آن هم با توجه به سیاستهای اقتصادی دولت و تثبیت نرخ ارز و از جمله تک نرخی کردن ارز ، به نظر می رسد که قیمت ارز هم با ثبات و حداقل نوسان در همین محدوده باقی بماند.

منبع خبر: 
  ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲:۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد