قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا کاهش یافت
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۰۸ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار نسبت به پایین ترین رقم بیش از 7 هفته گذشته ترمیم شده و تجار در انتظارند تا ببینند که آیا در وضعیت فعلی که احساس عدم قطعیت در مورد سیاست هایدونالد ترامپ بر بازارها حاکم است، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ خواهد کرد یا نه، قیمت طلا امروز کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلاامروز با 0.2 درصد کاهش به 1208 دلار و 67 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد کاهش به 1207 دلار و 80 سنت رسید.
قیمت طلا در ماه ژانویه بیش از 5 درصد افزایش یافت و بهترین عملکرد ماهیانه خود از ژوئن 2016 تاکنون را به ثبت رساند. این افزایش ناشی از تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری های امن بوده است.
یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «احساس عدم قطعیت در مورد سیاست های دولت ترامپ بازارها را نگران ساخته است. آنچه ترامپ انجام خواهد داد فراتر از پیش بینی های ماست و مردم ترجیح می دهند پول های خود را در بازار طلا سرمایه گذاری کنند و منتظر بمانند تا ببینند در بازارهای دیگر چه اتفاقی می افتد.»
پس از آنکه ترامپ گفت که همه اقتصاد های دیگر از طریق کاهش ارزش پول های ملی خود به حیات خود ادامه می دهند، دلار در ماه ژانویه بدترین عملکرد خود را در طی 3 دهه گذشته پشت سر گذاشت. این اظهارات ترامپ این انتظار را ایجاد کرد که دولت جدید امریکا احتمالا ممکن است ارزش دلار را پایین بیاورد.
شاخص دلار در برابر سبد ارزهای جهانی امروز با 0.3 درصد افزایش به 99.788 رسید.
انتظار می رود فدرال رزرو در پایان نشست خود در روز چهارشنبه نرخ بهره را تغییر ندهد.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۹:۳۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد