افتتاح 28هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر

افتتاح 28هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر
وزیر راه وشهرسازی از افتتاح 28 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجرانقلاب اسلامی خبر داد.

عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران گفت : در دهه فجر امسال طرح های مختلفی در حوزه های حمل و نقل هوایی،ریلی و جاده ای نیز به بهره برداری خواهد رسد.

وی از اضافه شدن دو فروند هواپیمای جدید ایرباس 330 تا اسفند امسال به ناوگاه هوایی کشور خبر داد و افزود :علاوه بر این طرح های مختلفی در حوزه بهسازی و نوسازی فروگاه های کشور در دست اجراست که از ان جمله می توان به بهسازی فرودگاه مهرآباد یاد کرد.

آخوندی افزود : در حوزه حمل و نقل ریلی نیز طرح چهار خطه کردن راه آهن تهران - کرج اماده بهره برداری است.

طرح سه خطه کردن مسیر راه آهن تهران - گرمساز نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد ضمن اینکه طرح اتصال پنج استان به شبکه حمل و نقل ریلی در حال اجراست.

وی از افتتاح 200 کیلومتر راه در مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود : بخشی از این پروژه ها در استان خراسان جنوبی است که دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی تکمیل بندر چابهار را از مهمترین طرح های در دست اجرا در حوزه دریایی اعلام کرد و افزود: طرح های مختلفی در بنادر کشور در دست اجراست و طبق برنامه بندر چابهار تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

آخوندی با اشاره به مذاکرات انجام شده با هیئت فرانسوی که به ایران سفر کرده است ، گفت : توافقات انجام شده پیگیری شد که از جمله می توان به موضوع سرمایه گذاری شرکتهای فرانسوی در توسعه فروگاه های مشهد واصفهان اشاره کرد.
وی افزد : وزارت راه و شهرسازی از یک ماه پیش فراخوانی برای ایجاد یک ترمینال 25میلیون نفری در فروگاه امام خمینی(ره) منتشر کرده است که کشورهای مختلفی به این فراخوان پاسخ داده اند و شرکتهای فرانسوی نیز به این فراخوان پاسخ داده اند اما پروژه به بهترین پیشنهاد واگذار خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره اخرین وضعیت استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی گفت : همواره اماده پاسخگویی به نمایندگان مردم هستم.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۴:۲۰ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد