انتقال فناوری سه خودرو روز کره ای به ایران

انتقال فناوری سه خودرو روز کره ای به ایران
ایران به پایگاه منطقه ای تولید و صادرات محصولات هیوندایی تبدیل می شود.

محمدرضا شه بخش مدیرعامل گروه صنعتیکرمان خودرو گفت: بر اساس قرارداد جدید که با هیوندایی منعقد شده است فناوری تولید سه محصول " آی 10 ، آی 20 و اکسنت "به ایران منتقل می شود.

وی افزود: براساس این قرارداد طراحی خطوط 3 مدل خودرو "آی 10 ، آی 20 و اکسنت"، کرمان خودرو در سال 2017 تولید این خودروها را با 20 درصد ساخت داخل آغاز می کند و به تدریج با افزایش میزان ساخت داخل این سهم در پایان سال 97 به 40 درصد می رسد.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد ما با شرکت هیوندایی کره جنوبی شامل 3 قرارداد مجزاست، گفت: با انتقال دانش فنی و دانش قطعه سازی همچنین بهره برداری از نخستین کارخانه قطعه سازی در 6 ماه آینده کار ساخت داخل قطعات آغاز می شود.

شه بخش افزود: بخش دوم قرارداد مربوط به تامین قطعات مورد نیاز برای تجهیز خطوط تولید با کمک هیوندایی و بخش سوم هم به تضمین خدمات پس از فروش و دانش روز بازاریابی خودرو اشاره دارد.

وی گفت: دانش فنی تولید قطعه و زنجیره تولید از طریق شرکت "موبیس" تامین کننده قطعات شرکت خودروسازی هیوندایی به داخل منتقل می شود و این شرکت برای تولید مشترک قطعه با سازندگان داخلی در ارگ جدید اقدام خواهد کرد.
برای سال نخست اجرای قرارداد 17 هزار و 200 دستگاه از خودروهای توافق شده تا پایان سال2017 تولید و روانه بازار می شود.

وی با بیان اینکه 100 درصد سرمایه گذاری ایجاد این خطوط تولید از سوی گروه کرمان خودرو انجام می شود گفت: کرمان خودرو تولید سالانه 150 هزار دستگاه خودرو با حداقل 40 درصد ساخت داخل را طی چهار سال آینده هدف قرار داده است.

مدیرعامل گروه صنعتی کرمان خودرو خاطرنشان کرد: هم اکنون سالانه حدود 85 هزار دستگاه خودرو در ارگ جدید بم (قطب تولید خودرو غیردولتی) تولید می کنیم و اشتغال ایجاد شده در منطقه ارگ جدید حدود 10 هزار نفر است.

وی افزود: در صورت بهبود فضای کسب و کار در کشور، تا چهار سال اینده کرمان خودرو به عنوان یکی از خودروسازان مطرح صاحب برند و لیسانس تبدیل خواهد شد و علاوه بر عرضه محصولات تولیدی در بازار داخل تولیدات این شرکت در بازار کشورهای همجوار هم عرضه خواهد شد.

وی افزود: نیمی از قیمت تمام شده تولید در خودروسازانی که خودرو خارجیرا به صورت قطعات منفصله یا CKD وارد و تولید (مونتاژ) می کنند بابت پرداخت تعرفه، ارزش افزوده ، پلاک گذاری و موضوعات دیگر به دولت است و لذا قدرت مانور کمی در تعیین قیمت محصولات خود دارند اما به تدریج با افزایش ضریب داخلی سازی این سهم کاهش می یابد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۷:۴۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد