تبدیل 2.9 میلیون قطعه سکه به اوراق گواهی سپرده

تبدیل 2.9 میلیون قطعه سکه به اوراق گواهی سپرده
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به تحویل 3.25 میلیون سکه گفت: 3 میلیون و 250 هزار سکه دیگر به سایر ابزارهای جایگزین تبدیل شده که 2 میلیون و 920 هزار آن مربوط به اوراق گواهی سپرده است.
پیمان قربانی با اشاره به تمدید عرضه اوراق گواهی سپرده تا 13 خرداد اظهار داشت: سود این اوراق از 13 خرداد تا اطلاع ثانوی 20 درصد می‌شود.
وی افزود: به افرادی که قصد استفاده از این اوراق را دارند  تاکید می‌کنیم که دریافت این وراق ارتباطی به زمان سررسید سکه پیش‌فروشی ندارد و می‌توانند از این اوراق استفاده کنند.
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در مورد میزان سکه‌های واگذار شده گفت: از ابتدای شروع واگذاری‌ها تاکنون بیش از 3 میلیون و 250 هزار  سکه تحویل شده و بیش از 3 میلیون و 250 هزار سکه به سایر ابزارهای جایگزین تبدیل شده که و یک میلیون و 830 هزار مورد آن مربوط به سکه‌های پیش‌فروش شده در مرحله اول و دوم است.
وی ادامه داد: از 3 میلیون و 250 هزار سکه تبدیل شده، 2 میلیون و 920 هزار عدد در قالب اوراق گواهی سپرده بوده که سهم آن از ابزارهای جایگزین 90 درصد بوده است.  
قربانی گفت: در مجموع مرحله اول و دوم سه میلیون و 250 هزار قطعه سکه تحویل و یک میلیون و 830 هزار جایگزین شده که بر این اساس 84.3 درصد از تعهدات، انجام شده و 950 هزار سکه هم فاقد مراجعه بوده است.
وی تصریح کرد: از 950 هزار سکه‌‌ای که برای دریافت آن مراجعه نشده 570 هزار قطعه مربوط به مرحله اول و 375 هزار قطعه مربوط به مرحله دوم می‌شود.
به گفته وی، شعب بانک ملی به مدت دو ماه سکه‌ها را نزد خود نگه می‌دارد و در صورت عدم مراجعه ، به شعبه مرکزی عودت داده می‌شود اما در هر زمان که مراجعه کنند امکان دریافت آن وجود دارد.
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی افزود: در مرحله دوم 315 هزار سکه تحویل شده و یک میلیون و 245 هزار سکه تبدیل به سایر ابزارها شده است؛ بنابراین استقبال از سایر ابزارها در مرحله دوم بسیار خوب بوده و از هر یک سکه تحویلی چهار سکه به سایر ابزارها تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: در مرحله دوم حدود 81 درصد از تعهدات انجام شده است و  مابقی هم برای دریافت آن مراجعه نشده که در روزهای اخیر این افراد در حال مراجعه به شعب برای دریافت سکه یا استفاده از ابزارهای جایگزین هستند.
قربانی اظهارداشت: از مجموع 9.3 میلیون سکه ثبت نامی، 3 میلیون و 250 هزار عدد سکه تحول شده و بیش از 3 میلیون و 250 هزار سکه تبدیل به ابزارهای جایگزین شده است.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین 70 درصد از سکه‌ها تعیین تکلیف شده و 2.8 میلیون سکه نیز در روزهای آتی ایفای تعهد خواهد شد؛ بانک مرکزی آمادی کامل برای تحویل سکه‌های پیش فروش شده را دارد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲:۴۲:۵۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد