رشد حجم و ارزش معاملات بورس تهران

رشد حجم و ارزش معاملات بورس تهران
در داد و ستدهای روز چهارشنبه بورس تهران، بیش از 311 میلیون برگه سهم و حق تقدم در بازار جا به جا شد که منجر به رشد حجم و ارزش معاملات شد.
در داد و ستدهای روز چهارشنبه بورس تهران، بیش از 311 میلیون برگه سهم و حق تقدم در بازار جا به جا شد که منجر به رشد حجم و ارزش معاملات شد.
معامله گران امروز 311 میلیون و 525 هزار و 246 برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 534 میلیارد و 618 میلیون ریال در 12 هزار و 107 نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.
بر اساس این گزارش، از 311 میلیون برگه سهم مورد معامله نمادهای سایپا، سرمایه گذاری ملت، بانک کارآفرین، بانک پاسارگاد، مدیریت سرمایه گذاری امید، گسترش نفت و گاز پارسیان، مخابرات، بانک ملت، ایران ترانسفو و مپنا بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.
همچنین امروز معاملات نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، مخابرات، فولاد مبارکه، مپنا، چادرملو، بانک ملت و پالایش نفت تبریز بیشترین تاثیر را بر افت شاخص داشتند به طوریکه این نمادها باعث شدند، شاخص 57 واحد افت کند و به رقم 26 هزار و 635 رسید.
دو نماد سرمایه گذاری امید و صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
امروز شاخص صنعت با افت 48 واحدی به رقم 21 هزار و 114 رسید، شاخص 50 شرکت فعالتر 3 واحد افت کرد و شاخص بازارهای اول و دوم با کاهش 41 و 125 واحدی مواجه شدند.
شاخص بازار اول در پایان معاملات امروز به رقم 22هزار و 178 رسید و شاخص بازار دوم نیز عدد 35 هزار و 889 را تجربه کرد.
گفتنی است، امروز نمادهای بانک ملت، سایپا، مپنا، فولاد مبارکه، ماشین سازی اراک، گسترش نفت و گاز پارسیان، سیمان فارس و خوزستان،کالسیمین، سرمایه گذاری سایپا و سرمایه گذاری غدیر در پی بیشترین توجه بازار، لقب پر بیننده ترین نمادها را از آن خود کردند.
صدرنشینی بازار امروز با بیشترین رشد قیمتها نیز متعلق به نمادهای کاشی سعدی، مس شهید باهنر، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه گذاری ملت، قند نقش جهان، سرمایه گذاری امید، سیمان هرمزگان، ایران ترانسفو، صنایع شیمیایی فارس و پتروشیمی کرمانشاه بود.
در مقابل نمادهای حق تقدم موتورسازان تراکتورسازی، سیمان شمال، تکنوتار، سیمان خزر، تولید سموم علف کش، سرمایه گذاری بهمن، حمل و نقل توکا، شکر شاهرود، پشم شیشه ایران و سیمان هگمتان با بیشترین کاهش قیمت محکوم به قعر جدول معاملات شدند.
امروز طولانی ترین صفهای خرید برای نمادهای سیمان هگمتان، سپنتا، سیمان فارس، صدرا، توسعه معادن روی، داروسازی تهران دارو، نئوپان 22بهمن، سیمان دشتستان، سیمان اردبیل و آهک آذرشهر و سیمان بهبهان تشکیل شد.
این در حالی بود که نمادهای قند مرودشت، سرمایه گذاری بوعلی، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری ساختمان ایران، قند شیرین خراسان، نفت بهران، گروه صنعتی ملی، قند تربت جام، قند قزوین و قند اصفهان با طولانی ترین صفهای فروش در انتهای جدول قرار گرفتند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: سنا
  ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۰:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد