تحویل 3 میلیون و 454 هزار قطعه سکه

تحویل 3 میلیون و 454 هزار قطعه سکه
قربانی، مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی، اعلام کرد: از سکه هایی که تا به امروز سه شنبه سررسید شده اند، 87.6 درصد ایفای تعهد شده و 12.4 درصد نیز عدم مراجعه داشته است.
قربانی، مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی، اعلام کرد: از سکه هایی که تا به امروز سه شنبه سررسید شده اند، 87.6 درصد ایفای تعهد شده و 12.4 درصد نیز عدم مراجعه داشته است.
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی اظهارداشت: پیش بینی می شود که 800 هزار قطعه سکه نیز در روزهای آتی با توجه به روند عرضه سکه ها تحویل شود.
وی گفت: در مجموع از 9.3 میلیون قطعه سکه پیش فروش شده حدود 3 میلیون و 454 هزار قطعه سکه تحویل داده شده ، به جای 3 میلیون و 392 هزار قطعه سکه از ابزار جایگزین استفاده شده است.
قربانی اضافه کرد: به طور کلی تاکنون 73.5 درصد از کل تعهدات طرح پیش فروش سکه که پارسال انجام شده و امسال زمان سررسید آنها فرا رسیده، ایفای تعهد شده است و 26.5 درصد تعهدات باقی مانده است که ایفای تعهد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی از زمان آغاز اجرای تحویل سکه در طرح پیش فروش تاکنون 3 میلیون و 454 هزار قطعه سکه تحویل داده است که این تعداد فراتر از کل عرضه سکه توسط بانک مرکزی در سال گذشته به بازار است.
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی یادآور شد: بخشی از افرادی که سکه ها را تحویل گرفتند، آن را در بازار فروخته اند، بخش دیگری از افراد هم سکه های تحویل گرفته را نگه داشته اند که مطمئنا در روزهای آتی برای تبدیل آن به پول، وارد بازار سکه خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه این افراد که سکه ها را در نزد خود نگه داشته اند که همیشه این کار را انجام نخواهند داد و بلاخره سکه ها را وارد بازار می کنند، افزود: انتظار می رود که روند عرضه سکه ها توسط این افراد به بازار ادامه داشته باشد.
قربانی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه 785 هزار قطعه سکه با عدم مراجعه مواجه بوده اند، پیش بینی می شود که با مراجعه افراد برای تحویل، بخشی از این میزان سکه هم به بازار تزریق شود. حدود 2.5 میلیون قطعه سکه ( 2 میلیون و 474 هزار قطعه سکه) هم تعهد بعدی بانک مرکزی است و بانک مرکزی به تعهدات خود در سررسید عمل کرده و بخشی از این سکه ها هم به روند عرضه سکه به بازار خواهد پیوست.
وی گفت: از مجموع 9.3 میلیون قطعه سکه پیش فروش شده 3 میلیون و 392 هزار قطعه سکه تبدیل به ابزارهای جایگزین شده است، بنابراین حدود 6 میلیون قطعه سکه در راه بازار باقی می ماند ( حدود 3 میلیون و 454 هزار قطعه سکه تحویل داده شده است که بخشی به بازار عرضه شده) که بخشی از آن وارد بازار شده و بخشی دیگر هم به بازار عرضه می شود.
این مقام مسئول در بانک مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه پارسال حدود 3 میلیون قطعه سکه به بازار عرضه شده است، بنابراین عرضه سکه ها امسال دو برابر سال گذشته خواهد بود، به عبارت دیگر در 2.5 ماهه ابتدای سال جاری بیش از عرضه کل سال گذشته سکه به بازار تزریق شده است.
مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه بازار سکه از کانال عرضه به خوبی تامین شده است، تاکید کرد که بانک مرکزی ضمن انجام برنامه ریزی برای تامین سکه های پیش فروش، آمادگی کامل برای برنامه ریزی در آینده را دارد.
قربانی با تاکید بر اینکه بازار سکه از لحاظ عرضه هیچگونه مشکلی ندارد، روند عرضه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر بازار سکه از ثبات نسبی برخوردار است و اگر در مقاطعی دچار نوساناتی می شود، تحت تاثیر قیمت ها در بازارهای جهانی و یا سایر عوامل تاثیرگذار در بازار است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد