5 ابزار جدید وارد بازار سرمایه می‌شوند

5 ابزار جدید وارد بازار سرمایه می‌شوند
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس گفت: بزودی ابزارهای جدیدی چون اوراق منفعت، استصناع، جعاله، مساقات و مزارعه وارد بازار سرمایه می شوند. خبرگزاری فارس: 5 ابزار جدید وارد بازار سرمایه می‌شوند
سید عباس موسویان، با اشاره به طراحی ابزارهای جدید در بازار سرمایه اظهار داشت: از جمله ابزارهای جدیدی که در بازار سرمایه به زودی وارد می شود می توان به اوراق منفعت، استصناع، جعاله، مساقات و مزارعه اشاره کرد. این اوراق در سازمان بورس و بانک مرکزی تصویب شده و مقررات این ابزارها در مرحله نگارش قرار دارد و به زودی وارد بازار سرمایه می شود .
وی با اشاره به اینکه ورود این ابزار به بازار سرمایه خلاها را در این بازار پر می کند تصریح کرد: در حال حاضر برگه های سهامی که در بازار دست به دست می شود تنها برای سرمایه گذاران حرفه ای می تواند مفید باشد و همه سرمایه گذاران را تحت پوشش قرار نمی دهد. اوراق مشارکت هم یکی دیگر از ابزارهایی است که در بورس جایگاه خود را پیدا کرده با این وجود بازار سرمایه نیاز به تنوع بیشتری از ابزارهای مالی دارد .
این مقام مسئول با بیان اینکه اوراق مشارکت چند مشکل دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این است که نمی توان چند اوراق مشارکت را با هم و در یک زمان منتشر کرد.اوراق مشارکت از نظر نوع و ریسک بازدهی نیازهای بازار سرمایه را پوشش نمی دهد. بر این اساس در بازار سرمایه نیاز به ابزارهای کوتاه مدتی مثل مرابحه وجود دارد که دارای سود ثابت بوده و در زمان کوتاه سر رسید می شود.
موسویان با بیان اینکه اوراق منفعت با سود ثابت و متغیر منتشر خواهد شد، اظهار داشت: این اوراق مناسب سرمایه گذارانی است که برای میان مدت سرمایه گذاری می کنند. اوراق استصناع سود ثابت دارد و برای میان مدت مناسب سرمایه گذاران است. اوراق مزارعه و مساقات می توانند به صورت میان مدت برای تامین مالی بخش کشاورزی و زراعی مورد استفاده قرار بگیرند. اوراق جعاله هم برای تعمیر و حفظ هتل ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۸:۵۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد