برنامه رژیمی برای استفاده از خودرو شخصی

برنامه رژیمی برای استفاده از خودرو شخصی
شهردار تهران با تاکید بر ضرورت کاهش تمایل شهروندان به استفاده از خودروی شخصی اذعان کرد: راه تحقق این هدف، کاهش سرفاصله قطارهای مترو به 5/ 2 دقیقه در تمام خطوط و ایستگاه‌ها است.

به گزارش «شهرنوشت»، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه میدان هروی اظهار کرد: برنامه‌ریزی، امکانات و تجهیزات فنی کنونی این امکان را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم در همه ایستگاه‌های مترو به سرفاصله 5/ 2 دقیقه برسیم تا دیگر فشار جمعیت را نداشته باشیم و کسی میل نداشته باشد با خودروی شخصی وارد شهر شود چرا که از قطار ایمن، راحت و بدون فشار با قیمت مناسب استفاده خواهد کرد. قالیباف همچنین وعده داد پس از افتتاح ایستگاه‌ها و خطوط مترو، تولید واگن در اولویت شهرداری قرار خواهد گرفت تا سرفاصله حرکت قطارها را در تمامی خطوط و ایستگاه‌ها به زیر سه دقیقه کاهش دهیم.

وی تصریح کرد:‌ در سال آینده عمده فشار وامکانات مالی خودمان را در تولید بیشتر واگن و قطار می‌گذاریم تا شرمنده مردم نباشیم که در بعضی خطوط 15 دقیقه منتظر قطار باشند. وی در بخش دیگر سخنانش از ارائه طرحی برای کنترلآلودگی هوابه دولت خبر داد و گفت:‌ دوستان ما در دولت این طرح را پذیرفتند و در بحث‌های کارشناسی هم قبول کردند که اثرگذار خواهد بود؛ اما دولت مسوولیت اجرای آن را بر عهده گرفت. طبیعتا ما نیز هر همکاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم؛ اما برای مشاهده آثار این طرح، دولت باید توضیح دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه آلودگی هوا تنها در شهر تهران وجود ندارد، بلکه در کلان‌شهرهای اهواز، مشهد، اراک و غیره نیز این مشکل به چشم می‌خورد، افزود: با این وجود در شهر تهران شاید شهرداری با کمک بقیه بتواند باری از دوش دولت بردارد. وی میزان پیشرفت فیزیکی خطوط در دست تکمیل را این‌طور اعلام کرد: خط مترو فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) در مرحله بالای 88 درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد. همچنین پیشرفت فیزیکی خط هفت به 90 درصد رسیده و خط 6 مترو تهران نیز در پیشرفت 88 درصدی قرار دارد. به این ترتیب امیدواریم تا چهار ماه آینده 100 کیلومتر مترو به‌طور کامل وارد مدار شود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۹:۲۶ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد