سهامداران بلندمدت؛ برندگان بازار هستند

سهامداران بلندمدت؛ برندگان بازار هستند
با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از شرکت های بورسی صادراتی هستند، افزایش نرخ ارز از سال گذشته باعث شده است این گروه با سودآوری قابل توجهی مواجه شوند.
با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از شرکت های بورسی صادراتی هستند، افزایش نرخ ارز از سال گذشته باعث شده است این گروه با سودآوری قابل توجهی مواجه شوند.
حمیدرضا دانش کاظمی، درباره عملکرد صنایع بورسی گفت: هرچند در برخی شرکت ها نگرانی هایی بابت کاهش نرخ های جهانی و بحران اقتصادی در اروپا وجود داشت اما با توجه به افزایش نرخ ارز شرایط اکثر شرکت های بورسی خوب است.
مدیرعامل کارگزاری آتیه پیش بینی کرد شرکت ها گزارش های سه ماه خوبی را منتشر خواهند کرد.
این کارشناس بازار سرمایه عدم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را یکی دیگر از عوامل بهبود سودآوری شرکت ها درسال جاری دانست و گفت: با توجه به اجرایی نشدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، ریسک افزایش بهای تمام شده برای شرکت های انرژی بر رفع شده است که این موضوع از اتفاق های مثبت این گروه ها بود.
وی ادامه داد: علاوه بر رفع نگرانی برای آزادسازی قیمت ها و جهش بهای تمام شده، شرکت های صادراتی نیز با توجه به افزایش نرخ ارز شرایط خوبی دارند و از این محل سود مناسبی را شناسایی کرده اند.
دانش کاظمی افزود: قیمت ارز نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است، نرخ ملک نیز به گفته بانک مرکزی افزایشی 58 درصدی داشته است و با توجه به تئوری توازن و تعادل همیشه در ابتدا بازار ارز رشد می کند و به تبع آن بازار طلا و سپس بازار ملک افزایش می یابد. پس از رشد این سه بازار نوبت سیر صعودی بازار سرمایه است.
مدیر عامل کارگزاری آتیه به سرمایه گذاران توصیه کرد با نگاه بلند مدت وارد بازار سرمایه شوند زیر این بازار همیشه در بلند مدت سود خوبی را نصیب سهامدارانش کرده است.
این کارشناس بازار سرمایه با شاره به رسیدن قمیت سهام به کف گفت: این روزها بهترین زمان برای سرمایه گذاران بلند مدت است تا با خرید سهام در نرخ های مناسب و با نگاه بلند مدت سود خوبی را کسب کنند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: سنا
  ۸ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۹:۳۱:۱۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد