بررسی بسته حمایتی بازار سرمایه درمجلس شورای اسلامی

بررسی بسته حمایتی بازار سرمایه درمجلس شورای اسلامی
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسته حمایتی مجلس از بازار سرمایه به زودی دراین کمیسیون بررسی می شود.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسته حمایتی مجلس از بازار سرمایه به زودی در این کمیسیون بررسی می شود.
محمد رضا پورابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسه ای در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در این جلسه راهکاری مختلف برای حمایت از بازار سرمایه اعلام شد.
وی با اشاره به تهیه بسته ویژه حمایتی از بازار سرمایه اظهار داشت: این حمایت ها در قالب های مختلفی در نظر گرفته شده است تا علاوه بر تقویت نقدینگی در بازار سرمایه بتواند موجب حذف نگرانی ها از سهامداران شود.
پورابراهیمی با بیان اینکه حمایت های ویژه ای از بازار سرمایه صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: عزم و اراده جدی درمجلس و دولت برای حمایت از بازار سرمایه شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: مجلس در تلاش است تا در قالب فراکسیون بازار سرمایه، اقدامات جدی را برای حمایت از بازار سرمایه انجام دهد.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا اقداماتی صورت گیرد که به واسطه آن بازار سرمایه از جهات مختلف به ویژه بحث کمبود نقدینگی تقویت شود.
پورابراهیمی با اشاره به اینکه بازار سرمایه بیش از حد به مباحث سیاسی واکنش نشان داد، تصریح کرد: سرمایه گذاران باید نگاه بلند مدتی به بازار برای خرید و فروش سهام داشته باشند و با هر نوسانی از بورس خارج نشوند.
وی به بررسی شرایط بورس تهران طی 10 سال اخیر پرداخت و گفت : بررسی ها نشان می دهد بازدهی بورس طی 10 سال به طور متوسط بالغ بر 30 درصد بوده است، این در شرایطی است که سود اوراق مشارکت در حدود 16 درصد بود.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه به لحاظ کسب سود پیشتاز سایر بخش ها بوده است تصریح کرد: بررسی عملکرد شرکت ها در 2 ماه ابتدای سال نشان می دهد اغلب شرکت ها سودهای خود را پوشش داده اند.
وی با اشاره به احساسی شدن شرایط بازار تصریح کرد: منفی شدن قمیت سهام شرکت هایی همچون مخابرات و همراه اول که بی ارتباط با تحریم ها هستند، این موضوع را تائید می کند .
پورابراهیمی در توصیه به سهامداران خاطرنشان کرد: سهامداران باید به خرید سهام شرکت هایی اقدام کنند که دارای نسبت قیمت به درآمد (P/E) پایین هستند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: سنا
  ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۶:۵۱:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد