جمعیت سهام داران دو برابر شده است

جمعیت سهام داران دو برابر شده است
مدیرعامل فرابورس گفت : 6 میلیون کد معاملاتی داریم که نسبت به جمعیت 70 میلیونی کم است،مسئولان بازار سرمایه قصد دارند، تعداد بیشتری از جمعیت کشور را وارد این بازار کنند.
امید قائمی یکشنبه شب درگفت و گوی ویژه خبری در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: 6 میلیون کد معاملاتی داریم که نسبت به جمعیت 70 میلیونی کم است، مسئولان بازار سرمایه قصد دارند  تعداد بیشتری از جمعیت کشور را وارد این بازار کنند، کارهای خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته به طوریکه در طی سه سال، تعداد سهامداران دو برابر شده است.
به نقل از فرابورس، مصطفی امید قائمی در ادامه تصریح کرد: اکنون سیستم به سمتی می­رود که کارگزار می­تواند مانند شبکه بانکی سپرده انتخاب کرده ، اوراق مشارکت و سهم با سود سه ماهه بخرد.
وی ادامه داد : ابزارهای خوبی در بازار سرمایه طراحی شده اند که با تاکید وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی قرار است ابزار­هایی با نرخ بیشتر در بازار سرمایه منتشر شود.
حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس نیز به جلسه ای که مدیران بازار سرمایه با وزیر اقتصاد برگزار کردند، اشاره کرد و افزود: در این نشست مقرر شد از بازار سرمایه حمایت شود، همچنین جلسه ای با سیستم بانکی برگزار شد که قرار است سیستم بانکی تسهیلاتی را فراهم کند که این تسهیلات به منزله دو بال یک پرنده است.
در ادامه امیدقائمی گفت: شرکت­ هایی که در بورس فعالیت دارند هر چقدر به قیمت واقعی نزدیک­تر باشند، فرهنگ سهامداری در کشور گسترش پیدا می­کند به نحوی که سهامداران و سرمایه گذاران از حرکات هیجان زده در خرید و فروش اجتناب کنند.
قالیباف اصل تاکید کرد: بورس جایی است که سرمایه گذار با سرمایه اندک وارد آن شده در حالی که خارج از بورس نمی تواند وارد یک شرکت شوند. در بورس مالکیت سهام به اجزای کوچکی تقسیم می­ شود سرمایه­ گذاری که وارد بازار می­شود باید دانش و شناخت داشته تا ریسک را مدیریت کند.
مدیر عامل شرکت بورس اظهار داشت: خوشبختانه نهادهای خوبی ایجاد شده و می تواند در امر سرمایه­ گذاری به فعالان کمک کند.
وی ادامه داد : صندوق­ های سرمایه گذاری تشکیل شده است که مدیریت حرفه ای بر روی سبد سرمایه گذاری بازار دارند. بنابراین توصیه ­ای که می توان به سرمایه­ گذاران کرد ، این است از طریق این صندوق­ ها وارد بازار شوند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: سنا
  ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد