قیمت طلا به روند صعودی ادامه می دهد

قیمت طلا به روند صعودی ادامه می دهد
نظرسنجی انجام شده توسط "اس اند پی گلوبال پلاتز" حاکی است که قیمت جهانی طلا می تواند طی روزهای آینده به روند صعودی خود ادامه دهد. این در شرایطی است که انتشار امارهای امیدوار کننده مربوط به بازار اشتغال آمریکا مانعی برای افزایش بیشتر قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه نبوده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتز،وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 227 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. کاهش ارزش دلار آمریکا و نگرانی های مربوط به سیاست های جنجالیدولت ترامپ تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.
ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 9 نوامبر رسیده است. جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد: کاهش ارزش دلار و افت نرخ بهره اوراق قرضه از یک سو و ادامه نگرانی ها نسبت به سیاست های دولت ترامپ، تاثیر زیادی بر افزایش اونس طلا داشته است.
فرمان جنجالی ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به خاک آمریکا موجب نوسانات زیادی در بازارهای مالی جهان شده است. اعلام این فرمان، با انتقادات و اعتراضات گسترده داخلی و بین المللی روبرو شده است.
تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای تثبیت نرخ بهره نیز در شرایط کنونی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.
نظرسنجی پلاتز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در هفته آینده بین 1180 تا 1230 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.
سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام سیاست های جدید دولت هند در زمینه تعرفه واردات طلا هستند. تعرفه واردات طلای هند هم اکنون 10 درصد است و حتی اگر این نرخ به کمتر از 8 تا 6 درصد کاهش یابد، می تواند تاثیر زیادی بر رشد واردات طلا داشته باشد.
به نظر می رسد سخنرانی های مهم مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده نیز تاثیر مهمی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.
نوسانات ارزش دلار یورو و ین ژاپن نیز می تواند بر روند قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها موثر باشد.

منبع خبر: 
  ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۱:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد