آتی و ركورد حجمی سكه شهريورماه

آتی و ركورد حجمی سكه شهريورماه
بازار آتي بورس كالاي ايران در هفته گذشته شاهد ركورد جديدي بود.
بازار آتي بورس كالاي ايران در هفته گذشته شاهد ركورد جديدي بود. افزايش قيمت سكه به بيش از 900 هزار تومان و از سويي ادامه‌دار شدن تحركات مثبت بازار باعث شد در هفته گذشته مديريت قراردادهاي مشتقه كالايي ميزان وجه تضمين (سپرده) را براي چندمين بار بالا ببرد و براساس بخشنامه جديد مبلغ 300 هزار تومان به ميزان سپرده نيز اضافه مي‌شود كه اين موضوع علاوه بر افزايش ميزان وجه تضمين، به سپرده قانوني افزوده مي‌شود. تحليلگران بازار آتي با اشاره به بالا بودن دامنه اختلافات قيمتي در هر يك از سررسيدها توصيه‌هاي زيادي به سرمايه‌گذاران در رابطه با حضور در بازار آتي دارند؛ به باور آنان سرمايه‌گذاران بهتر است از ورود به بازارهاي التهابي و هيجاني خودداري و سعي كنند موقعيت‌هاي خريد خود را نگه دارند. اين در حالي است كه آنچه بيشتر در شرايط فعلي بر آن تاكيد مي‌شود استفاده از نوسان‌گيري و انجام عمليات آربيتراژ است، زيرا با انجام اين عمليات مي‌توان به راحتي به سود نزديك 3 تا 4 درصد دست پيدا كرد، اما همه اين موضوعات بستگي به افزايش دامنه اختلافات قيمتي در سررسيدهاي سكه و از سويي بازار نقدي دارد. كارشناسان هفته پيش رو را با توجه به كاهش قيمت طلاي جهاني و گمانه‌زني‌ها مبني بر كاهش قيمت دلار آرام مي‌بينند اما بر اين باورند كه حركت دلار همچون هفته‌هاي گذشته تعيين‌كننده خواهد بود و مي‌تواند نبض بازار را در اختيار بگيرد.
در مجموع از روز شنبه تا پايان روز سه‌شنبه تعداد 86 هزار و 527 قرارداد به ارزش 7 تريليون و 562 ميليارد و 288 ميليون و 740 هزار ريال معامله شد كه نسبت به هفته گذشته افزايش محسوسي داشت. اين در حالي بود كه براي سررسيدهاي تيرماه يك هزار و 841 قرارداد به ارزش 141 ميليارد و 857 ميليون و 770 هزار ريال، سررسيدهاي مردادماه 974 قرارداد به ارزش 79 ميليارد و 545 ميليون و 580 هزار ريال، سررسيدهاي شهريورماه 57 هزار و 850 قرارداد به ارزش 5 تريليون و 5 ميليارد و 75 ميليون و 880 هزار ريال و سررسيدهاي مهرماه 25 هزار و 862 قرارداد به ارزش 2 تريليون و 335 ميليارد و 809 ميليون و 510 هزار ريال معامله شد.
نگاهي به روند حركت قيمت‌ها نشان مي‌دهد كه براي سررسيدهاي نزديك، قيمت‌ها در روز پاياني هفته نسبت به روز ابتدايي آن كاهش بيشتري داشته اما در سررسيدهاي دور چنين نيست. كارشناسان دليل اصلي اين وضعيت را به خاطر دورنماي مثبت از بازار مي‌دانند و اعتقاد دارند هنوز تحركات مثبت قيمتي در آينده با توجه به پارامترهاي موجود پيش‌بيني مي‌شود؛ به طوري كه در پايان مبادلات روز چهارشنبه هفته گذشته نسبت به روز شنبه، قيمت سكه سررسيد تيرماه 34 هزار و 24 تومان (3/4 درصد)، سررسيد مردادماه 22 هزار و 52 تومان(67/2 درصد)، سررسيد شهريورماه 13 هزار و 173 تومان (5/1 درصد) و سررسيد مهرماه
15 هزار و 240 تومان (6/1 درصد) كاهش نرخ داشت.



شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۶:۲:۵۵ قبل از ظهر
نظرات (1)

حمید معظمی  ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲:۱۰:۳۳ قبل از ظهر

سلام. بسیار زیبا وشکیل وهنرمندانه طراحی وساخته شده.من بشخصه جواهراتی راکه یاقوت در انها بکار رفته بیشترمیپسندم.نمونه ارائه شده بافرهنگ ملی وایرانی همخوانی خوبی دارد. نوع دونگین هم هوشمندانه انتخاب شده که به زیبایی محصول کمک شایانی میکند.

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد