توصیه به معامله گران آتی؛ آماتورها عقب بایستند

توصیه به معامله گران آتی؛ آماتورها عقب بایستند
در روزهای گذشته نوسان قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بالا رفته و همین امر باعث شده است تا خریداران سکه با زیان های هنگفتی مواجه شوند.
حدود دو هفته است که بازهم با رشد قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالا، برخی رفتار هیجانی از سوی معامله گران آماتور بازار دیده می شود که کارشناسان به این افراد توصیه می کنند بدون اطلاعات کافی و تحلیل منطقی از مسیر آینده طلا در بازارهای جهانی وارد این بازار نشوند.
طی روزهای گذشته نوسان قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بالا رفته و همین امر باعث شده است تا خریداران سکه گران قیمت از معاملات آتی با زیان های هنگفتی مواجه شوند.  
یکی از کارگزاران معاملات آتی بورس کالا در خصوص اوضاع این بازار به خبرنگار سنا گفت: مهم ترین عاملی که می تواند بر حجم و ارزش معاملات سکه در بورس تاثیر بگذارد، نوسان قیمت طلا و دلار است که طی روزهای گذشته رشد نرخ دلار، هیجان و جذابیت معاملات آتی سکه را بالا برده است. 
احمد بیات افزود: با عبور قیمت سکه تحویل مهر ماه از ۹۰۰ هزار تومان به معامله گران توصیه می شود که از رفتارهای هیجانی و انعقاد قراردادهای سنگین در معاملات مهرماه امسال پرهیز کنند. البته امروز قیمت این قرارداد روی رقم ۸۸۰ هزار تومان قرار گرفته و این قیمت نشان از زیان ۲۰ هزار تومانی خریداران سکه ۹۰۰ هزار تومان در هر سکه دارد.
به گفته بیات، همیشه یکسری از حرفه ای های بازار در قراردادهای تحویل طولانی حضور دارند و از نوسان گیری قیمت های آتی و نقدی سود کسب می کنند، اما در این شرایط آماتورها نباید به تقلید از حرفه‌ای وارد بازار شوند چون آنها سرعت عمل حرفه ای ها را ندارند و بی شک ضرر می کنند.
این کارشناس ادامه داد: اینکه قیمت های سکه در معاملات آتی با رشد قیمت دلار و سکه در بازار آزاد بالا برود، منطقی است اما معامله گران باید از معاملات سال گذشته و زیان های میلیاردی برخی خریداران درس بگیرند و تا آنجا که امکان دارد محتاطانه عمل کنند.    
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: سنا
  ۱۷ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۴:۴۰:۱۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد