چشم اندازها از آينده بازار طلا همچنان صعودي است

چشم اندازها از آينده بازار طلا همچنان صعودي است
سردار خالدي: مبادلات بازار سكه هفته گذشته را با كمترين تغييرات قيمتي طي يك ماه اخير سپري كرد. اين در شرايطي است كه به تبع اين وضعيت، حجم و ارزش دادوستد قراردادهاي سكه در بازار آتي كاهش نزديك به 30 درصدي را تجربه كرد.
شوراي جهاني طلا: فاكتورهاي حمايتي براي خريد طلا
تازه ترين گزارش سه ماهه سرمايه گذاري شوراي جهاني طلا (WGC) حكايت از آن دارد كه در نيمه دوم سال 2012 فاكتورهاي حمايتي قابل قبولي براي خريد طلا در بازارها مشاهده مي‌شود، در حالی كه براساس آنچه كه تجربه تاريخي ناميده مي‌شود، به طور معمول در ماه سپتامبر براي چين و در ماه سپتامبر و اكتبر براي هند تحركات فيزيكي سطح تقاضا بيشتر مي‌شود. تحليلگران موضوع حمله انتحاري به اتوبوس گردشگران در بلغارستان و از سويي افزايش درگيري‌ها و تنش‌ها در خاورميانه به خصوص در كشور سوريه را از مهم‌ترين دلايل و پارامترهايي مي‌دانند كه مي‌تواند روي تحريك سطح تقاضاي سرمايه‌گذاري طلا موثر باشد. كارشناسان بر اين باورند كه افزايش قيمت نفت به تقويت بازار طلا كمك مي‌كند. بازار طلا در شرايطي روزهاي گذشته را سپري كرد كه انتشارداده‌هاي اقتصادي ايالات متحده و ابهام درباره اجراي سياست‌هاي پولي معروف به QE3 پس از اعلام آمارهاي ضعيف اقتصادي باعث تغييرات دلار و تقويت آن و از سويي كاهش محسوس قيمت طلا شده است. البته فدرال رزرو (كميته مركزي بانك‌هاي مركزي ايالات متحده) اعلام كرده آمادگي اجراي هر گونه سياست پولي را دارد، اما موضوع اين است كه در عين حال فدرال رزرو موضوع مبارزه با بحران بدهي‌ها را به جد پيگيري مي‌كند و به تاثير از بلوك يورو تصميمات جديدي را اتخاذ خواهد كرد. اين در شرايطي است كه مسائل ساختاري حل نشده در منطقه يورو و صحبت‌هاي وزراي مالي اين منطقه براي نجات بانك‌هاي اسپانيايي اصلي‌ترين مباحث چند روز اخير را تشكيل مي‌دهد. در مجموع، براساس آنچه كه كارشناسان از آينده بازار طلا پيش‌بيني مي‌كنند به نظر مي‌رسد رشد اقتصادي در سه منطقه ايالات متحده، چين و منطقه يورو در نیمه دوم سال جاري ميلادي مي‌تواند تعيين‌كننده روند سطح عرضه و تقاضا براي طلا و به تبع نوسان قيمت طلا به تاثير از نوسانات ارزي باشد.
پيش‌بيني قطعي امكان‌پذير نيست
دادوستدها در بازار سكه و ارز در حالي دنبال مي‌شود كه با شروع ماه رمضان انتظارات براي ركود طبيعي مشهود است، اما برخي بر اين باورند که به دليل شرايط غيراقتصادي حاكم بر منطقه خاورميانه و از سويي دورنماي مبهم از شرايط اقتصادي همچنان روند صعودي است. افزايش قيمت‌ها به تاثير از شرايط تورمي اقتصاد كشور و ميزان بالايي از سطح نقدينگي‌هاي سرگردان يكي از دلايل تحركات مثبت قيمتي در بازار سكه است. البته كارشناسان تحركات مثبت دلار را همچنان مهم‌ترين فاكتور تغيير دهنده در بازار طلا برمي شمارند و معتقدند در صورتي كه تقاضاها براي خريد ارز تغيير نكند و فاكتورهاي سياسي به عنوان يكي از اجزاي رواني تغيير دهنده هر روز با اخبار و گزارش‌هاي جديدي دنبال شود تحركات مثبتي براي دلار ادامه پيدا خواهد كرد و به تاثير از آن قيمت‌ها در بازار طلا و سكه با تحريك رو به رو مي‌شود. كارشناسان همه موضوعات مطرح شده را تنها يك طرف قضيه مي‌دانند و معتقدند تحويل سكه‌هاي پيش فروش توسط بانك مركزي در هفته ابتدايي مردادماه و تاكيد بر پيشي گرفتن سطح عرضه از تقاضا مي‌تواند سطح قيمت‌ها را نزولي كند. نكته مهم و اساسي اين است كه ريزش قيمت‌ها در بازار سكه با توجه به پارامترهاي فعلي تنها تا محدوده‌اي امكان پذير خواهد بود و بيشتر از آن را به دليل مجموعه‌اي از عوامل افزايشي نمي‌توان متصور بود؛ زيرا به قول فروشندگان و صرافي‌ها اين وضعيت براي آنها صرفه اقتصادي نخواهد داشت. تحليلگران پيگيري مذاكرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 در استانبول طي هفته پيش رو را از ديگر عوامل رواني روي تغييرات بازار قلمداد مي‌كنند.
بازی آتي با نقدي
بازار آتي بورس كالاي ايران در هفته گذشته به تاثير از دلار شاهد تغييرات عمده‌اي بود. پيش‌بيني‌ها از آينده بازار آتي به همان صورت خواهد بود كه براي بازار نقدي متصور مي‌شود، زيرا در شرايط كنوني با توجه به سكوت حاكم بر بازار طلاي جهاني معامله گران بيشتر به فكر اين هستند كه ببينند تغييرات بازار نقدي چگونه خواهد بود و به چه دلايلي حركت كاهشي يا افزايشي دنبال خواهد شد. اين در حالي است كه برخي فعالان بازار نقدي، بازار آتي را در شرايط كنوني مقدم مي‌دانند و بر اين باورند هر گونه تغيير در بازار آتي به دليل زودتر شروع شدن ساعت معاملات مي‌تواند دادوستدهاي بازار نقدي را تحت تاثير قرار دهد. البته چشم‌اندازها از بازار آتي صعودي است و همچنان نگهداري از موقعيت‌هاي خريد به معامله گران توصيه مي‌شود. با كم شدن اختلاف قيمت‌ها در هر يك از سررسيدها، استراتژي‌هاي بهتر همان نگهداري موقعيت‌هاي خريد و از سويي نوسان‌گيري در سررسيدها است. در هفته‌اي كه گذشت تحويل فيزيكي سررسيدهاي تيرماه پيگيري شد و سررسيدهاي آبان ماه نيز به عنوان يكي ديگر از سررسيدهاي معاملاتي جديد وارد سيستم شد. در مجموع در بازار آتي در هفته گذشته 63 هزار و 207 قرارداد به ارزش 4 تريليون و 890 ميليارد و 739 ميليون و 70 هزار ريال معامله شد كه نسبت به هفته قبل از لحاظ حجم و ارزش به ترتيب 24/27 و 67/30 درصد كاهش داشت. براي سررسيدهاي تيرماه يك هزار و 165 قرارداد به ارزش 82 ميليارد و 491 ميليون و 730 هزار ريال، سررسيدهاي مردادماه يك هزار و 732 قرارداد به ارزش 41 ميليارد و 891 ميليون و 460 هزار ريال، سررسيدهاي شهريورماه 45 هزار و 75 قرارداد به ارزش 3 تريليون و 507 ميليارد و 57 ميليون و 580 هزار ريال، سررسيد مهرماه 9 هزار و 426 قرارداد به ارزش 767 ميليارد و 395 ميليون و 850 هزار ريال و سررسيد آبان ماه 5 هزار و 809 قرارداد به ارزش 491 ميليارد و 902 ميليون و 450 هزار ريال معامله شد.
دادوستدها نيز به گونه‌اي پي گرفته شد كه شاهد كمترين تغييرات بود؛ اما روند قيمت‌ها در همه سررسيدها به جز سررسيد آبان‌ماه در روزپنج‌شنبه نسبت به روز شنبه سير نزولي داشت، به طوري كه قيمت سكه سررسيد تيرماه 10 هزار و 133 تومان (42/1 درصد)، سررسيد مردادماه 5 هزار و 546 تومان (75/0 درصد)، سررسيد شهريورماه 9 هزار و 408 تومان (27/1 درصد) و سررسيد مهرماه 4 هزار و 650 تومان (57/0 درصد) كاهش داشت. همچنين سررسيد آبان‌ماه در مدت مشابه با افزايش 6 هزار و 151 توماني (73/0 درصد) روبه‌رو شد. كارشناسان دليل افزايش قيمت‌ها در سررسيدهاي دور را به تحركات بالاي خريد و فروش در سررسيدهاي دور و جديد همچون آبان ماه و كاهش قيمت‌ها در سررسيدهاي نزديك را به تحويل سكه‌هاي پيش فروش و نزديك بودن سررسيدهاي اين ماه با بازار نقدي مربوط مي‌دانند.
نزول و صعود طلای جهان
در پی سخنان برنانکه، ابتدا سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی با ناامیدی مواجه شدند و بازارهای جهانی با شوک منفی مواجه شد، اما پس از آن و با توجه به این موضع گیری برنانکه که فدرال رزرو آماده است تا در صورتی که بازار کار بهبود پیدا نکند، اقداماتی را برای تحریک رشد اقتصادی انجام دهد، امیدها به سرمایه‌گذاران بازگشت و بازارهای دارایی پس از شوک منفی اولیه با صعود مواجه شدند.به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بلومبرگ، در پی سخنان برنانکه در مقابل سناتورها، سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی جهانی که انتظار یک سیگنال آشکار از برنانکه برای اعمال محرک‌های اقتصادی را داشتند، ناامید شدند. برنانکه گفت: روند کاهش نرخ بیکاری به صورت ناامیدکننده‌ای کند است و تکرار کرد که فدرال رزرو آماده است تا اقدامات بیشتری را برای تحریک رونق انجام دهد، اما در عین حال از بحث در مورد اقدامات مشخص خودداری کرد. در همین رابطه کریستوفر اورندورف - یک کارشناس اقتصادی- گفته است که مردم انتظار دارند، فدرال رزرو اقدامات فوری صورت دهد.به گزارش اقتصادآنلاین، به دنبال سخنان ناامیدکننده برنانکه، بازارهای مالی جهانی با نزول شاخص‌ها مواجه شدند. به همین ترتیب با تقویت دلار در برابر سایر ارزهای جهانی، اونس جهانی طلا سیر نزولی در پیش گرفت. این در حالی است که تا پیش از سخنرانی برنانکه، اونس با نوسانات رو به بالا به کار خود ادامه ‌داد. در همین حال بازارهای جهانی نفت، فلزات اساسی و فلزات گرانبها نیز با نزول نرخ‌ها مواجه شدند. اما پس از آن و با توجه به این موضع‌گیری برنانکه در مقابل سناتورها که فدرال رزرو آماده است تا در صورتی که بازار کار بهبود پیدا نکند، اقداماتی را برای تحریک رشد اقتصادی انجام دهد، امیدها به سرمایه گذاران بازگشت و در نتیجه بازارهای دارایی پس از شوک منفی اولیه با صعود مواجه شدند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.       
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۴:۵۹:۲۸ قبل از ظهر
نظرات (1)

میهن  ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹:۳۴ قبل از ظهر

همینطوری اومدم قسمت انکشتر مردونه این مدل یکی از مدلهایی هست که به شوهر نشون دادم و خیلی خوشش اومد کارای دیگتونهم حرف نداره سایتتون واقعا بزرگ و مشتری پسند هست ما خانوم ها که لذت میبریم به دوستام هم معرفی کردم سر کار هستیم حد اقل 20 دقیقه تا نیم ساعت توش دنبال مدل های زیبا میکردم

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد