موج خرید بیمه‌های آتش‌سوزی

موج خرید بیمه‌های آتش‌سوزی
محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران گفت: قوانین و مقررات، اجازه تاسیس بانک بیمه ایران را نمی‌دهد؛ اما این شرکت بیمه‌ای به‌زودی سهام یک بانک سودآور را می‌خرد.

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه ضریب خسارت بیمه‌های درمان رشد قابل‌ملاحظه‌ای دارد و کنترل هزینه‌های آن از دست بیمه‌گران خارج است، افزود: صنعت بیمه، سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده است؛ اما حتی یک بیمارستان ندارد که بتواند هزینه‌های درمان را کنترل و مدیریت کند. وی با یادآوریحادثه پلاسکو و اینکه در هفته اول پس از آن، فروش بیمه‌های آتش‌سوزی در بیمه ایران 150 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت، یادآورشد: متاسفانه مردم ما وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد به فکر خرید بیمه نامه هستند و پس از آن موج خرید بیمه فروکش می‌کند. مدیرعامل بیمه ایران گفت: 160 بیمه نامه با حق بیمه 60 میلیون تومان برای اصناف پلاسکو صادر شده بود که درمقابل بیمه ایران مبلغ 33 میلیارد و 500 میلیون تومان تعهد داشت.

پورکیانی افزود: از 160 بیمه گذار پلاسکو 125 نفر بیمه گذار مستقیم بودند و 36 نفر به‌دلیل دریافت تسهیلات بانکی موظف به خرید پوشش بیمه‌نامه شده بودند، تاکنون خسارت 72 پرونده پرداخت شده و 6 مورد باقی مانده است. پورکیانی درپاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه «چرا به‌رغم اخطار شهرداری به مالکان ساختمان پلاسکو، بیمه ایران همچنان برای پوشش ریسک این مجموعه ورود کرد»، یادآور شد: بیمه ایران هم می‌دانست ساختمان‌های قدیمی مانند پلاسکو ریسک بالایی دارند و نرخ حق بیمه‌ها را متناسب با این ریسک محاسبه کرده بود، به همین دلیل نرخ حق بیمه این ساختمان برخلاف سایر ساختمان‌های تجاری که یک در هزار است، 81/ 1 در هزار لحاظ شده بود. مدیرعامل بیمه ایران درباره ارزیابی توانگری مالی این شرکت متذکرشد: ارزیابی توانگری مالی شرکت بیمه ایران در سازمان حسابرسی 83 درصد بود؛ اما مواردی مانند عدم ارزیابی دارایی‌های شرکت به قیمت روز و مغایرت آیین‌نامه 28 با آیین‌نامه 58 شورای‌عالی بیمه، بیمه مرکزیتوانگری مالی بیمه ایران را از 83 درصد به 40 درصد تقلیل داد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۵:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد