رضایت اوپکی ها از نفت ۶۰ دلاری

رضایت اوپکی ها از نفت ۶۰ دلاری
وزیر نفت با بیان اینکه اکثر اوپکی ها بر روی نفت ۶۰ دلاری رضایت دارند، گفت: با ادامه روند کاهش تولید نفت اوپک و غیراوپک، عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می رسد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت، امروز در نشستی مشترک با نلسون مارتینز، وزیر نفت و «دلسی رودریگز»، وزیر امورخارجه ونزوئلا در خصوص آخرین وضعیت کاهش تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضواوپک، گفت: پایبندی کشورهای اوپک و غیراوپک به کاهش تولید نفت، خوب بوده و امیدواریم کشورهای غیرعضو اوپک هم، به اعدادی که برای کاهش تولید نفت، توافق شده، عمل کنند.

وزیر نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی عکس العمل بازار نفت به کاهش تولید نفت کشورهای عضو اوپک و غیراوپک، مثبت بوده است، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم با ادامه این روند، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار نفت به تعادل برسد و حتی حجم ذخایر تجاری کشورها هم کاهش یابد.

این عضو کابینه یازدهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پیش بینی می کنید پس از گذشت دوره شش ماهه، طرح کاهش عرضه تولید نفت کشورهای اوپک و غیرعضو اوپک هم تمدید شود، اظهار داشت: در شرایط فعلی نمی توانیم در باره این موضوع اظهار نظر کنیم؛ اما قطعا با گذشت زمان، درباره ادامه روند فعلی و تمدید کاهش تولید نفت کشورهای عضو، تصمیم گیری می کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی بر اینکه که آیا کشورهای عضو اوپک، از قیمت نفت ۶۰ دلاری رضایت دارند، تصریح کرد: اکثر کشورهای عضو اوپک، بر روی قیمت نفت۶۰ دلاری رضایت دارند و با گذشت بیشتر زمان می توان در مورد وضعیت آتی بازار نفت، ارزیابی دقیق تری داشته باشیم.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۰:۴۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد