پیش بینی قیمت طلا تا ۱۲۵۰ دلار

پیش بینی قیمت طلا تا ۱۲۵۰ دلار
تحلیلگران ساکسو بانک در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کردند که تشدید نگرانی های سیاسی در اروپا و آمریکا قیمت جهانی طلا را تا ۱۲۵۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد داد.

به نقل از پایگاه اینترنتی تریدینگ فلور،قیمت جهانی طلا در حالی به روند صعودی خود ادامه داده است که نگرانی ها و نااطمنیانی ها نسبت به سیاست های دولت ترامپ به شدت افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش ریسک های سیاسی در اروپا نیز می تواند موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها شود.
بازارهای بین المللی به شدت نگران اوضاع سیاسی اروپا و آمریکا هستند. در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و انتخابات پارلمانی و صدر اعظم آلمان می تواند تاثیر زیادی بر آینده سیاسی منطقه یورو داشته باشد.
نگرانی ها نسبت به سیاست های دولت جدید آمریکا نیز تاحد زیادی به نفع قیمت جهانی طلا بوده است. البته سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز می تواند تاحد زیادی بر روند قیمت جهانی طلا تاثیرگذار باشد.
اظهارات مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه در نخستین تظاهرات انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موجب تشدید نگرانی ها در اروپا شده است. مارین لوپن تا حد زیادی شعارهای انتخاباتی  مشابه ترامپ را برای خود انتخاب کرده است و همین مساله موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای اروپا شده است.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، با شکسته شدن سطح مقاومتی 1219 دلاری ، این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلادر کوتاه مدت تا 1250 دلار در هر اونس افزایش یابد.
به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد. سیاست های ترامپ می تواند موجب آغاز جنگ ارزی و تجاری با چین شود. ترامپ بارها از سیاست های ارزی و تجاری چین انتقاد کرده است.
در حالی که فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد ولی نظرسنجی ها نشان می دهد که انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در این کشور موجب خواهد شد تا فدرال رزرو تا نشست ژوئن تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد.
وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا در هفته های آینده داشته باشد.

منبع خبر: 
  ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد