دلایل توقف ۱۲ نماد فرابورسی اعلام شد

دلایل توقف ۱۲ نماد فرابورسی اعلام شد
از ۱۲ نماد متوقف در بازار فرابورس، چهار نماد متعلق به بانک‌هاست و بانک ایران‌زمین، قدیمی‌ترین نماد متوقف فرابورسی است. تا ۱۴ بهمن‌ماه سال‌جاری ۱۲ نماد در بازار فرابورس متوقف هستند. بر اساس این گزارش از ۱۲ نماد متوقف در بازار فرابورس، چهار نماد متعلق به بانک‌هاست و بانک ایران‌زمین قدیمی‌ترین نماد متوقف فرابورسی است.

بانک ایران‌زمین با نماد «وزمین» از 28 ادیبهشت‌ماه سال گذشته به دلیل رفع مبانی عدم اظهارنظر حسابرس نسبت به صورت‌های مالی سال 93 است. در حالی بیش از یک‌سال از توقف این نماد بانکی می‌گذرد که شرکت برای بازگشایی این نماد باید سه اطلاعیه را در کدال منتشر کند که با وجود پیگیری‌های مکرر تاکنون این اتفاق نیفتاده است. اطلاعات مورد نیاز این شرکت شامل پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 95 براساس آخرین عملکرد واقعی (حسابرسی شده)، اطلاعات و صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به پایان اسفند 94 و اطلاعات و صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی شده منتهی به 31 شهریور ماه 95 می‌شود. دومین بانک متوقف فرابورس، بانک دی است. این بانک از 29 تیر‌ماه سال‌جاری به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عادی به طور فوق‌العاده متوقف شده است. بنا به اعلام اداره نظارت بر ناشران فرابورسی، باوجود پیگیری‌ها، بانک دی هنوز اطلاعات لازم را ارائه نکرده است. اطلاعات مورد نیاز این شرکت ارائه اطلاعات درخصوص تغییر با اهمیت عملکرد واقعی سه ماهه سال مالی 95 نسبت به آخرین پیش‌بینی ارسال‌شده شرکت، اطلاعات و صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی نشده منتهی به 31 شهریورماه 1395، اطلاعات و صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی شده منتهی به 31 شهریور 95 و اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه حسابرسی نشده منتهی به 30 آذرماه 95 اعلام شده است. همچنین این گزارش حاکی است بانک گردشگری سومین بانک متوقف فرابورسی است. این بانک در 25 مرداد‌ماه سال‌جاری به دلیل تعدیل سود هر سهم بنا به اعلام شرکت، متوقف شده و تاکنون نیز غیرفعال است. بنا به گزارش اداره نظارت بر ناشران فرابورسی این بانک باید ارائه اطلاعات پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 96 (حسابرسی شده) را برای بازگشایی نماد ارائه کند. بانک سرمایه چهارمین نماد بانکی متوقف در بازار فرابورس است. این بانک سوم آبان‌ماه سال‌جاری به دلیل عدم ارائه اطلاعات متوقف شده است. این شرکت برای بازگشایی باید صورت‌های مالی سالانه سال مالی 94 (حسابرسی شده)، اطلاعات و صورت‌های مالی سه ماهه حسابرسی نشده منتهی به 31 خرداد 1395، اطلاعات و صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی نشده منتهی به تاریخ 31 شهریور 95، اطلاعات و صورت‌های مالی شش ماهه حسابرسی شده منتهی به تاریخ 31 شهریور 95، اطلاعات و صورت‌های مالی 9 ماهه حسابرسی نشده منتهی به تاریخ 31 آذرماه 95 و پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 براساس آخرین عملکرد واقعی (حسابرسی شده) را منتشر کند.

غیر شفاف بودن اطلاعات
از سویی دیگر فرآوری زغال‌سنگ پرورده طبس دیگر نماد متوقف فرابورسی است. این شرکت با نماد «کپرور» 22 آذرماه سال‌جاری به دلیل تغییر بااهمیت سود هر سهم سال مالی 95 متوقف شد. این شرکت برای بازگشایی باید اظهارنظر حسابرس درخصوص تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 95 را ارائه کند. صنعتی و معدنی شمال‌شرق شاهرود نیز ششمین شرکتی است که نمادش از 22 آذرماه به دلیل تغییر بااهمیت در سود هر سهم سال مالی 95 در بازار فرابورس متوقف شد. این شرکت برای بازگشایی باید اظهارنظر حسابرس را درخصوص تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 95 در کدال منتشر کند. نماد متوقف دیگر در بازار فرابورس متعلق به شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان است. این شرکت با نماد «ذوب» در حالی از 25 دی‌ماه سال‌جاری متوقف شده است که دلیل این توقف ابهام در اطلاعات و پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 95 اعلام شده است. این شرکت برای بازگشایی نماد باید درخصوص اطلاعات پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 95 با لحاظ کردن افزایش سرمایه رفع ابهام کند که با وجود پیگیری‌ها هنوز این اطلاعات منتشر نشده است. شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه دیگر نماد متوقف بازار فرابورس است که در 26 دی‌ماه غیر‌فعال شده است. علت توقف این نماد تعدیل سود هر سهم سال مالی 96 به موجب اعلام شرکت است. شرکت برای بازگشایی باید جزییات اطلاعات و پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 96 به همراه دلایل تعدیل را ارائه کند. کشتیرانی دریا خزر نیز از دوم بهمن‌ماه در فرابورس متوقف است. به نوشته جهان صنعت،نماد «حخزر» به دلیل تعدیل سود هر سهم سال مالی 95 متوقف شده است. این شرکت برای بازگشایی نماد باید جزییاتی درخصوص پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 95 را در کدال منتشر کند. قاسم ایران نیز با نماد «قاسم» در دوم بهمن ماه سال‌جاری به دلیل تعدیل سود هر سهم سال مالی 95 به موجب اعلام شرکت، متوقف شد. شرکت برای بازگشایی باید اطلاعات مربوط به تعدیل پیش‌بینی سال مالی 95 براساس آخرین عملکرد واقعی را ارائه دهد که با وجود پیگیری‌های به عمل آمده هنوز این اتفاق نیفتاده است. شیر پاستوریزه پگاه گلستان نیز در روز دوم بهمن‌ماه به دلیل تعدیل سود هر سهم سال مالی 95 به موجب اعلام شرکت متوقف شد. «غگلستا» برای بازگشای باید اطلاعات مربوط به تعدیل پیش‌بینی سال مالی 95 را براساس آخرین عملکرد ارائه دهد که با وجود پیگیری‌های مسوولان هنوز این اتفاق رخ نداده است. آخرین نماد متوقف فرابورس شرکت مواد ویژه لیا است که با نماد «شلیا» در فرابورس فعال است. این نماد در 5 بهمن ماه به دلیل ابهام در خصوص اطلاعات شرکت متوقف شد. «شلیا» برای بازگشایی باید درخصوص اطلاعات ارائه شده رفع ابهام کند که با وجود پیگیری‌ها هنوز این کار انجام نشده است.

منبع خبر: 
  ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۳:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد